Hiperprodukcija će nam doći glave, zapravo već je počela da nas boli glava i analgetici više ne pomažu. Dok je filmska industrija postala suva kao barut i pokušava da napravi iskrice rimejkovima i nastavcima (Najiščekivaniji filmovi 2019.), televizija i strimng servisi (Najiščekivanije serije 2019.) su počeli da divljaju sa originalnim sadržajem kao hormoni kod tinejdžera. Na mesečnom nivou se pojavi oko dvadesetak debitanata koji najvećim delom potonu u mračnim dubinama “crnog ogledala”. 

Mart je uveliko obeležilo nekoliko novih naslova i dugoočekivanih nastavaka (npr. American Gods). Nažalost, za sada se nijedan nije primio kod publike, kao što je bio slučaj sa serijama Russian Doll i Sex Education iz januara. Očigledna prezasićenost tržišta rezultirala je sa nekoliko noviteta koji nužno nisu ni loši, ni dobri, više su njah. Možete da ih preskočite, možete u dokolici da ih pogledate, u suštini niste pogrešili ako ih zaobiđete kao kiša oko Kragujevca. 

Weird City

Futurističko utopijska antologijska serija Džordana Pila (Get Out, Twilight Zone, Us) je satirično-komični pandan starijem bratu “Black Mirror”. 

Novi klasni društveni sistem je razdvojen linijama. Ljudi žive na liniji kao srednja klasa, iznad linije kao pripadnici vioskoobrazovane elite i ispod linije u čijoj tmini su smešteni najniži slojevi društva (radnici, prodavci, loklani propaliteti, dileri i ljubitelji narkotika). 

Postmoderni svet je suočen sa problemima današnjice. Tehnologija koja je uzela maha vedri i oblači usamljene živote ljudi koji ne mogu bez gedžeta, ali mogu da žive bez ljudskog dodira. 


Blago Dedi, pročitaj i ⇒ “The Umbrella Academy”: 10 sati ekstravagance

Sveopštu distanciranost i nesnađenost preseca šest malih priča o ljudima koji traže idealnog pratnera preko najnovije aplikacije koja uz pomoć DNK analize pronalazi kompatibilnog partnera, o zavisnosti od gaziranih pića za koje su organizovane grupe podrške za odvikvanje, o mladom bračnom paru koji živi u kući koju kontroliše veštačka inteligencija…

Mudro osmišljene priče prati dominatno crni humor, prenaglašena gluma i ciničan odgovor ma kmekavi život milenijalca. 

Šest epizoda koje ne premašuju trajanje od 25 minuta najčešće su potpuno apsurdne, ponekad preterano apstraktne, a humor s vremena na vreme maši metu i ostavlja gledaoca da oseti empatijski stid zbog lošeg scenarija. 

Weird City bolje funkcioniše u teoriji, nego u praksi i nekoliko blistavih momenata nije dovoljno da bi se našlo na listi – pogledaj obavezno. 

The Widow 

Džek i Heri Vilijams, kreatori voljene serije “The Missing” stoje iza svog novog čeda The Widow u kojoj glavnu ulogu nosi Kejt Bekinsejl. 

Intrigantni triler-drama o mladoj udovici čiji je muž navodno poginuo u avionskoj nesreći pretvara se u političko-kriminalnu igrariju nakon što sucidalna žena ubedi svoje bližnje da je videla pokojnog supruga u vestima. U divljinama Konga se kriju poslednji tragovi života nesrećnog muškarca, ali dok se Džordžija Vels (Kejt Bekinsejl) bavi uhođenjem ljudi koji su bili u kontaktu sa njenim mužem na drugom kraju sveta jedini preživeli putnik pokušava u klinici u Holandiji da povrati vid koji je izgubio nakon nesreće. 


Blago Dedi, pročitaj i ⇒ Homecoming: Da je Hičkok živ, umro bi kad bi je odgledao


Nepovezani likovi i događaji počinju da dobijaju viši smisao kad klupko naracije počne da se odmotava. 

Centralni problem sa The Widow je potpuno zasterao i staromodan način pripovedanja koji jako podseća na prve uspešne trilere početkom milenijuma. Neinvetivni i krajnje površno osmišljeni likovi koji se kreću kroz priču poput marioneta i teorija zavere koje kolaju iza ugla mogu biti pristojan ubica vremena, ako vam je baš stalo da zaorete po političkoj situaciji Konga i moćnika koji dirguju svetskom politikom, a sve to je ispričano iz ugla borbene udovice. 

The Order

Netflix je nakon uspeha serije “Chilling Adventures of Sabrina nanjušio da se trend okultizma, tajnih društava, veštica, vampira, vukodlaka uz mrve humora kao pelcer prima među publikom. Putujući tragom dobro poznate priče o nesrećnom tinejdžeru koji nema roditelje, misteriozne smrti majke i jezivom Univrzitetu Belgrejv u koji je primljen na zahtev glavnokomandujuće čarobnice. Bez obzira na celokupan tra la la koncept krije nekoliko jako simpatičnih i duhovitih momenata, kao i narativnih iznenađenja do samog kraja. 


Blago Dedi, pročitaj i ⇒ “Kingdom”: Južnokorejski odgovor na “Walking Dead”


Nažalost, generalna površnost, produkcijska jeftinoća, dinamička klišeiranost radnje ne mogu da sakriju da je u pitanju još jedna od onih serija koje prođu pored nas, a da se za njom ni ne okrenemo.

Kao i u slušaju prethodno navedenih, samo teška dokolica može da bude razlog da ih sažvaćete.