Napomena: 12 epizoda treće sezone antologijske serije “Room 104” dobijene su ljubaznošću televizije HBO pre zvanične premijere. Treća sezona “Room 104 debitovaće 14. septembra i Deda vam prenosi prve utiske.

Braća Duplas (kreatori i reditelji serije “Room 104”) su dva čudaka u ranim četrdesetim koji i dalje nad svojom glavom imaju egzistencijalno moralna pitanja o dobrom i lošem, sreći i nesreći, neizbežnoj tragediji i smislu za crni humor. Vođeni hiperrealizmom i postmodernističkom filozofijom Žana Bodrijara u motelskoj sobi koja nema vremensku niti prostornu odrednicu u svakoj sezoni ugoste brojne ljudske snove, strahove, želje i košmare. Antologijski koncept od 12 epizoda i 12 odvojenih priča o sudbinama ljudi koji su samo gosti u prolazu kriju se mnogo veća životna pitanja i morbidne fantazije sa elementima paranoje.

Serija “Room 104” pomalo podseća na tragediju života likova iz video-igre Silent Hill. Čuvena hotelska soba 312 u kojoj je Džejms Sandrlend poslednji put bio sa svojom suprugom koja je umirala od teške bolesti ili stan 304 u kojem je zarobljen Henri Taunshned jer su se u njemu izvodili bizarni rituali pre njegovog useljenja možda jesu, a možda nisu poslužili braći Duplas u kreiranju ove neobične motelske sobe.

Gosti motelske sobe 104 nisu prisilno ili sudbinski odvedeni u malu sivkastu kocku, ali najbitniji životni preokreti i događaji su se upravo desili u njoj. I ovo pomalo podseća na crvenu sobu iz serijeThe Haunting of Hill House” koja mami svoje ukućane u nju i ostvaruje im snove kako bi ih zauvek zadržala unutar svojih zidina.

Braća Duplas nikad nisu potvrdila teoriju fanova, da li je soba 104 čistilište.

Room 104 Hbo GIF - Find & Share on GIPHY

Treću sezonu otvara priča koja daje naznaku kako je nastalo ozloglašeno mesto i zašto je baš ovo parče zemlje stvoreno da se neki životni problemi i priče okončaju. Zaraćeni brat i sestra nakon smrti oca se susreću u pola noći na parčetu zemlje koje im je ostavio voljeni i nevoljeni tvorac i vladar njihovih života. Osvetnički narativ sa biblijskim elementima otvara pitanje koje više zaslužio da nasledi imovinu i ko je bio pored oca u poslednjim minutima u kojima je pominjao bizarnu viziju koja ga je proganjala pre nego što mu je svevišnji uzeo dušu. Groteskni obrt i metaforično finale je samo uvod u još čudnije priče serije “Room 104”.

U toku 12 epizoda upoznaćemo ljubitelja životinja i entuzijastu koji krije gorilu (pravu pravcatu gorilu) u čuvenom motelu, paranoidonog šizofreničara koji šalje snimke psihoterapeutu iz sobe koju je iznajmio po savetu stručnjaka jer ga muči psihosomatski izazvani osip, tinejdžerku koja nasumično bira brojeve telefona i maltretira porodice neobičnim seksualnim fantazijama, distopijsku epizodu o kraju sveta u kojoj su devojčica i trudna žena osuđene jedna na drugu u sobi 104, ali i nekoilko metafizičkih epizoda o meksikancu koji piše testament, umetnicima kojima je soba 104 promenila život i pevačici čije su kantautorske sposobnosti u blokadi.

“Room 104” je u najboljem slučaju nepredvidiva u najgorem krajnje nepovezana i nejasna. Nekoliko vrlo šokantnih epizoda, najbizarnija je sa paranoidnim šizofreničarem koji ima osip, otvaraju toliko vrata i mogućnosti u priči da želite još. Sa druge strane pojedine epizode u svojoj preambicioznoj art house prirodi znaju da budu dosadne i vrlo nejasne.

Postavka svake priče se odigrava unutar jedne iste prostorije, koja se menja zavisno od vremenskog trenutka ili broja gostiju, i neretko podseća na predstavu. Duge scene bez reza koji se oslanjaju na glumačku akrobatiku aktera i sposobnosti dobrog reditelja da je učini dinamičnom i zabavnom su najjači aspekt “Room 104”.

“Love, Death & Robots”: Fantastično je mala reč za ovu seriju

Druga sezona “Mindhunter” je i dalje najbolja krimi serija

Ukoliko su vam se dopali antologijski koncepti poput “Black Mirror“, “Love, Death & Robots” ili “Twilight Zone“, ali sa manje komercijalnog ukusa i više uvrnutog i nesvakidašnjeg načina pripovedanja, na pravom ste mestu.

Kad je “Room 104” nepredvidiv tad je najbolji i tad ćete biti potpuno zagriženi da vidite još, ma koliko god bizarno, crnohumorno ili nerealno epizoda delovala.

PRESUDA
Soba koju možete da rezrevišete, ali pitanje je da li ćete ikad u nju ući