Planirali ste odmor usred ove glupave pandemije? Iznajmljujete kuću okruženu šumom ili u blizini jezera? Najveći strah reditelja Dejva Franka može biti i vaš. S toga tri upozorenja – ne iznajmljujte kuću od čike koji deluje kao serijski ubica. Ako vas obuzme osećaj paranoje da vas neko posmatra – mrš kući. I valjda vam je jasno da ako idete u parovima na vikend odmor da bi bilo poželjno da držite ruke k sebi, naročito ukoliko vas zasvrbi da pomilujete tuđeg dečka ili devojku. Pomisao da je proliv najgora stvar koja može da vam se desi na zasluženom vikendu je u ovom slučaju precenjena na mnogo nivoa.
Dejv Franko nakon, ruku na srce, osrednje glumačke karijere i relativno nezapaženih uloga u nekoliko popularnih filmova (Now You See Me, The Disaster Artist) otresao je sa ramena veštine koje je savladao ispred kamere, poklonio se publici i prešao sa druge strane objektiva. Debitantski rediteljski pokušaj (ovo je adekvatan opis doći ću do toga i zašto) očigledno je stvoren u nameri da se uhvati u kolo sa drugim hvaljenim kolegama – Arijem Asterom (Hereditary, Midsommar) i Džordanom Pilom (Get Out, Us). Hteo je Dejv da da dinar da uđe u kolo, ali za sada moraće još da vežba dramski-triler čoček pre nego što ga puste da zajedno sa njima zaigra i za pojas zadene.
Bilo bi vrlo nepravedno reći da “The Rental” ne vredi tog dinara koji nudi. I te kako vredi u pojedinim segmentima, čak i više od dinarčića, ali nije problem manjak talenta, već manjak veštine. Da je kojim slučajem koncept koji je nenamerno podelio u tri dela, pa film deluje kao tri filma u jednom, umešnije spakovao u jedan – na kraju balade ne bi ostala pomešana osećanja o filmu, jer je u pojedinim segmentima daleko od prosečnog.
“The Rental” po rečima Dejva Franka u intervjuu za “The New York Times” je njegova najveća noćna mora koja može da se dogodi na odmoru. S tim što je zaboravio da napomene da ovo nije jedan košmar, već više njih na gomili i šamaraju se u nadi da će jedan da pobedi.
Braća Čarli i Džoš imaju sreću i nesreću da se zabavljaju sa Mišel i Minom. Mišel i Čarli plivaju u mirnim emotivnim vodama, a Mina, koja je Čarlijeva bliska saradnica u tehnološkoj filmi koju su pokrenuli, promrdala je otupeli životni kavez Džoša kao večitog neradnika i luzera. Dupla emotivna sreća i poslovni uspeh vode ih na zasluženi vikend odmor sa devizom – seks, droga i Sekulić Goga.
Blago Dedi, pročitaj i ⇓
Nove serije i filmovi koji izlaze u avgustu
Prvi alarm za uzbunu je vlasnik kućerine pored mora koji je odbio zahtev za rentiranje Mini, pod sumnjom da ju je precrtao na rasnoj osnovi. Drugu alarm za uzbunu je to što je bez problema preko aplikacije za buking prihvatio Čarlija, dakle matora drtina nije htela da joj izda jer se preziva Muhamed. Treći alarm za uzbunu je osećaj da ih neko posmatra, a četvrti će dovesti do najgore noćne more koja može da se desi na odmoru.
Vrlo bazična premisa priče koja vodi do opet manje više očekivanog sleda događaja ima tri problema koja ga sprečavaju da umesto osrednjeg-solidnog trilera, bude odličan.
“The Rental” ima poduži uvodni deo koji nema nijednu dodirnu tačku sa onim što će se dogoditi u poslednjih pola sata filma. Narativna postavka o upoznavanju likova i o njihovim krajnje komplikovanim odnosima i prošlošću uvodi nekoliko elemenata u priču koja je više definišu kao dramu, nego kao triler-misteriju. Istini za volju dobri glumci i solidna dramska peripetija neće biti toliko teška za gledanje, osim ako neko ne očekuje da haos izbije posle 15-og minuta.
Finalni čin filma koji je žanrovski raskid sa dotadašnjim tokom, iako se služi već viđenom slešer formom, je upotpunjen odličnom tenzičnošću kroz muzičku podlogu. Dobro zamišljenih poslednjih pet minuta filma je ono što je Dejv Franko trebalo da potencira kroz ceo film, a ne da ostavi za sam kraj.
Međutim, kad se uzme u obzir da “The Rental” traje devedesetak minuta, da ima jako dobre glumce, solidan scenario i dijaloge, sa nekoliko tonskih problema – oće triler, neće triler, sve zajedno uopšte nije za bacanje. Više nego pristojna zabava usred pandemijskog horora koji je sve moguće filmove sklonio sa radara.
Tehnički “The Rental” nije film koji će vas proganjati svojom idejom i iznedriti životnu filozofiju, ali će zabaviti, naročito sada kad su očekivanja na minimumu. I, da, od neprijatnih čika koji iznajmljuju kuće bežaću glavom bez obzira – pusti me priče sa đakuzijem i pogledom na more.
Film The Rental
Ocena
Presuda
“The Rental” tonski kontrast filma ga ubija u pojam i sprečava ga da zablista. Mada, ako pričamo o solidnim trilerima-slešerima, debitantski film Dejva Franka je sasvim ok.
volim
- dobra glumačka postava
- dramska razrada
- minutaža koja ne razvlači već razvučenu žvaku
- dobra ideja u poslednjih 5 minuta filma
Ne volim
- nepomirljive razlike ideja u filmu
- uobičajene fore i fazoni
- film zahteva još gletovanja da bi bio stvarno dobar