Serija “The Mandalorian”: Čekaj, stani, pa ovo uopšte nije loše

U Star Wars se razumem isto koliko i u molekularnu biologiju. U suštini ništa, niht, nula. Zamolio bih fanove da spuste baklje i posklone granje koje su planirali za lomaču jer dolazim u miru. Na kraju krajeva nova serija striming servisa Disney+ The Mandalorian” je možda početak za mene, a možda i za tebe ako ozloglašeno ignorišeš postojanje Star Wars serijala.

Kad se pojavio prvi najavni trejler za “The Mandalorian” bilo je primetno uzbuđenje među fanovima Star Wars univerzuma. Sa druge strane, neznalice poput mene, ćutale su kao zalivene jer im ništa nije bilo jasno. Kako ono kažu – ko prizna pola mu se prašta. Oprostite. Ali, srećna okolnost je što i pod ove ozbiljne životne dane, tridesete nisu nikakva mladost da vam kažem, i dalje postoji dečja radoznalost. Hoću da gledam ili da crknem. Gledao sam, zakačio sam neki glupi virus koji me je patosirao i neću da crknem. Molim lepo.

Šta je zapravo “The Mandalorian”? Star Wars špageti vestern sa neodoljivom prašnom koja je posuta po njemu i traži da je gledate sa nekim ko jako voli ovaj svet. Taman da ga pitate – e, a šta je ovo 🙂 Nisam imao koga da pitam, pa se oslanjam isključivo na intuiciju.

Nove serije koje izlaze u novembru

Novi trejler za seriju The Witcher

Čini mi se, možda grešim, ali čak i da nemate veze sa serijalom, lagodno možete da se ukrcate na ovaj svemirski brod ako vam nedostaje prijateljski televizijski sadržaj koji je dušu dao za zimske dane. Negde je na putu između detinje fantazije i odraslog ignorisanja starosti, ako me razumete.

Ovaj pomalo bizarni kutak svemira nas upoznaje sa Mandalorjianom – lovac na glave čije usluge koštaju kao svetog Petra kajgana. Operativac koji se ne libi da povuče okidač dobija zadatak koji će priču ubaciti u pogon. Njegova prošlost i trenutna preokupacija stavljaju nas u cipele oklopom zablindiranog heroja. Glavni obrt, toliko sam uspeo da ukačim, je na kraju epizode i mislim da je to deo kad će fanovi Star Wars-a da polude jer priča sama po sebi nije opterećna predznanjem o serijalu.

“The Mandalorian” u toku 35 minuta trajanja epizode više podseća na video-igru u kojoj lik putuje iz tačke A do tačke B da bi rešio zadatak nego standardan narativ tipičan za serije ovog tipa.

Ono što serija nudi u svom kratkom uvodu (jer će svaka biti emitovana na nedelju dana Disney+ nije fan serviranja sadržaja za maratonsko gledanje) su svemirska misterija, vestern, simpatična zabavu sa neodoljivim smislom za humor i akcija koja je za porodicu. “The Mandaloiran” je najsigurniji trenutno sadržaj koji se prikazuje bez bilo kakvih eksplicitnih, niti preterano agresivnih scena. Ako svoje klince želite da uključite u svoju opsesiju Star Wars-om, ovo je dobar početak.

Ne znam zašto, ali čitav koncept ima onu zimsku toplinu poput, iako je žanrovski potpuno drugačije, kao Lord of The Rings ili Harry Potter, pa ako ste fanovi Star Wars-a izvolite, ako niste probajte jer boga mi ovo će mi biti na radaru kad se pojavi još nekoliko epizoda. Ako bude zabavno kao u prvih pola sata, možda se Star Wars i ja konačno i zvanično upoznamo.