Serija “Good Omens”: Samo za fanove Terija Pračeta i Nila Gejmena

Ako uzmemo u obzir osnovne sastojke mini-serije Good Omens (šest epizoda) – satira, komedija, priča o apokalipsi, proročanstvo stare veštice, dete antihrist i nadgledanje kraja sveta iz ugla anđela i demona, trebalo bi da uživamo i smejemo se naratorki Frensis Mekdormand u ulozi Boga, Majklu Šinu u ulozi anđela Azirafela i Dejvdu Tenantu u ulozi demona Kroulija. Pa, uglavnom da, ali jednim delom i ne baš.

Duhovita knjiga Good Omens (Dobra predskazanja) koja je nastala udruženim snagama pisaca Nila Gejmena i Terija Pračeta dugo je čekala, ali je dočekala svoj televizijski debi. Nije osuđena na čitavu večnost kojoj nema kraja i početka, ali je 30 godina strpljivo čekala da se sa polica knjižara preseli na HD ekrane. Kao što rekoh knjiga je imala sreće, ali anđeo i demon koji su se kroz vekove i važne istorijske događaje susretali osuđeni su na večnost daleko od ljudi, svako u svom carstvu, ukoliko ne zaustave apokalipsu sa dolaskom antihrista među smrtnike.

Duhoviti duo upoznajemo u rajskoj bašti u kojoj je pali anđeo Krouli, u manifestaciji zmije, Evu naveo da kusa zabranjenu jabuku. Mada, kako i samo kaže crno i krilato stvorenje: “Oduvek sam bio u lošem društvu, pa sam zato i pao“. Iako su opozit jedan drugom – Azirafel je uštogljeni, dobroćudni ljubitelj hrane i dobrih namera, Krouli – nestašan, zloćudni izazivač loše sreće i mračne strane ljudske vrste, zajedno funkcionišu kao jin i jang, crno i belo, naprosto ne mogu jedan bez drugog.

Vekovima su se susretali i sarađivali, ali tako da njihovi nadređeni, u paklu i raju, to ne saznaju. Posle mnogo godina prepirki i pravljenja zbrke i frke pred sobom imaju novi izazov – apokalipsu, jahače apokalipse, antihrista i njegovog psa čuvara. Kao u satirično-paradoksalnoj verziji filma “Omen” na zemlju dolazi đavolja beba koja kad napuni 11 godina svetom će zavladati tama.

Serija “When They See Us”: Kandidat za najbolju seriju godine

Naime, bebu je isporučio Krouli od strane podzemnog sveta u porodilište koje vode časne sestre koje izgledaju kao pripadnice Kju-Kluks-Klana. Umesto da zlokobna beba bude uvaljena važnom političaru i njegovoj ženi, dolazi do zbrke i dečak završava u rukama obične radničke porodice. Ali, to Azirafel i Krouli još uvek ne znaju.

Dvojac ne želi da dođe do kraja sveta i udruženim snagama pokušavaju da naprave balans, odnosno jedan će dečaka učiti zlim stvarima, a drugi dobrim kako ne bi došlo do neravnoteže i dominacije tamne strane. Problem je što sve vreme svoje veštine praktikuju na pogrešnom dečaku.

U čitavu zbrku se uključuje proročanska knjiga veštice Agnes Nater koja je savetovala svoja pokolenja da osamdesetih investiraju u kompaniju Apple, ali i da se čovečanstvo spremi za promenu koja im sleduje.

10 najboljih serija 2019. godine – za sada

Psihodelična i vrlo zabavna prva epizoda je uvertira u još veće paranoidno ludilo koje sledi u preostalih pet. Majkl i Dejvid u ulozi anđela i demona su hipnotički zabavni i harizmatični. Ali, čim priča sklizne u sporedne radnje koje kroje čitavu priču stvari nisu toliko primamljive.

Iznenađujuće dosadna i mlakušna priča oko dečaka antihrista i bolno naporna veza između pokolenja stare veštice i njenih dželata ubijaju vajb čitave priče. Zapravo ovo je jedan od retkih slučajeva kad je scenario treba da odšeta od onoga što piše na papiru u knjigama i da formuliše narativ koji bi parirao centralnim likovima. Da nema Šina i Tenanta serija bi potonula kao šupalj brod.

Srećna okolnost je što glavnica priče duhovita i pitka jer uslugu seriji svakako ne čini očajni specijalni efekti koji kao da su ispali iz kasnih devedesetih i često kose sa pristojnim produkcijskim i scenografskim vrednostima.

Good Omens će sigurno najbolje pasti fanovima knjige, Nila Gejmena, Teri Pračeta, Majkla Šina i Dejvida Tenanta. Dobra je, ali nije baš toliko dobra da bi bila baš za sve.

Serija je dostupna na striming servisu Amazon Prime.