Ko god da je rekao da postoji kosmička pravda, slagao je. Svet ne funkcioniše po principu jing i jang, crno i belo, dobro i loše, već između dve krajnosti. Siva zona ograđena žičanom ogradom je poput tora u kojem onaj koji najjače mekeće i ima najveće rogove nesumnjivo odnosi pobedu. Gilijan Flin, autorka romana “Oštri predmeti”, “Mračna mesta”, “Iščezla”, dokazala se kao više nego dobar scenarista na filmskoj adaptaciji njenog romana “Gone Girl” i udruženim snagama sa rediteljem i scenaristom Stivom Mek Kvinom stvorila je svet “Widows” koji je svojstven njenom radu. Mračni, ogavni, beskrupolozni protagonisti oštre svoje rogove u klasno segregiranom Čikagu kako bi preživeli u igri bez prestanka – za vlast, za novac, za moć i za goli život.

Sama reč “udovica” je asocijacija na bespomoćnu ženu u crnini koja plače, gleda u prazno i želi da joj se vrati život koji joj je oduzet. Ali, suze udovica u “Widows” su hladnije od osvete jer i to malo što imaju od života želi da im se istrgne iz ruku.

Veronika Rolings (Vajola Dejvis) jednog jutra se strasno ljubi sa svojim suprugom deleći sav očaj koji je zadesio njihovu porodicu i nadu da će sutra u zoru biti bolje, ali to jutro nikad neće osvanuti. Jer, sledećeg se budi sama sa lokalnim mafijozama za vratom kojima njen suprug duguje dva miliona dolara. Veronikinog supruga više nema, izgoreo je u požaru nakon neuspešne pljačke, i za sobom ostavio rokovnik u kojem su zapisani svi uspešno izvedeni poslovi i budući planovi koji bi obezbedili porodici Rolings nove milione.

Alis Ganer (Elizabet Debicki), žrtva svog nasilnog partnera i majke kojoj je jedino važno samo da privali ćerku nekom i skine je sa grbače, nakon smrti čoveka koji joj je zagorčao život osuđena je na elitnu prostituciju jer kako kaže žena koja ju je rodila: “Šta ćeš ti raditi? Tebi treba muškarac da ti obezbedi sve što ti je potrebno u životu“.

Linda Pereli (Mišel Rodrigez) ostala je bez radnje u koju je sve investirala jer joj je mutni suprug zakuvao čorbetinu pre nego što je otišao na onaj svet. Uvalio je porodicu u dugove i ostavio je u većem blatu nego što je bila dok je hodao ovom zemljom.

Veroniku, Alis i Lindu spaja više stvari – muževi su im zajedno poginuli prilikom pljačke, postale su udovice i postale su laka meta za mafijoze sa kojima nemaju ništa, a kojima duguju jer dug njihovih muževa je sada njihov. Kao da im nije dovoljno lične muke, upletene su i u političku igru u borbi za mesto gradonačelnika Čikaga u čiju trku ulaze muškarci koji ispod žita vedre i oblače stanje grada.

Umesto da Veroniku likvidiraju, Alisu prodaju u belo roblje i Lindu ostave sa decom da premine na ulici jer doslovno više nema ništa, “Widows” tri žene koje su o pljački čule samo u vestima smešta u poziciju da moraju da preuzmu muški posao u svoje ruke, kad već njihovi muškarci to nisu znali.

Tragične okolnosti okružuje politička klima Čikaga. Džek Maligen (Kolin Farel) posećuje najsiromašnije delove grada u kojem želi da zavlada obećavajući nova radna mesta, a par blokova dalje živi u velelepnoj vili sa 50 pomoćnika. Kontrast grada koji je podeljen u dva tabora i životi ljudi koji su podeljeni na one koje su zaštićeni i na one koji nemaju nikoga, ali imaju dželata za vratom, boji život filma “Widows”.

Autentičnost grada i verodostojnost likova, ma koliko god minuta imali na kameri, čiji životi deluju uverljivo i intrigantno su puls koji održava u životu “Widows”. U kom god smeru da je naracija krenula – borbi za gradonačelnika, podzemlju Čikaga, lokalnoj frizerki koja nema sredstava da održi salon ili kao što jeste, prema životu tri žene, postoji toliko materijala koji priču čini veoma primamljivom.

Fokus na obrnute uloge u kojima žene preuzimaju posao van zakona i njihovog poimanja sveta, vodi priču kroz brutalno traumatične i očajne poteze glavnih akterki. Žene bez kompasa zbog besa i bola koje osećaju izgovaraće i radiće stvari koje mogu delovati nelogično, ali u njihovoj stvarnosti je sve vrlo logično i smisleno.

“Widows” kao triler koji vodi kao pljačkaškom krešendu ima mnogo toga da ponudi, zahvaljujući scenarijskoj podlozi. Međutim, preterano rasplamsavanje u umu Flin i Mek Kvina ostavlja utisak da film nije sasvim siguran šta je tačno i šta želi da bude. Triler, poltička drama, akcija, metafora ili tragedija. Od svega po malo, a ništa konkretno.

Srećom, fantastična glumačka ekipa koja je sve što se može poželeti od filmova ovakvog tipa, uzbudljiva radnja sa dva tri obrta i dijalozi koji nisu loš ispran veš su primer šta je “Ocean” serijal želeo da bude, a nije uspeo.

“Widows” je osveta koja se servira kad se hrana dobro “ladne”, a kad tri besne udovice imaju izbor – život ili smrti – boriće se svojim dugačkim noktima sve dok frenč može da izdrži.

PRESUDA
Kompleksno, autentično i uzbudljivo
77 %