Serija “The Outsider”: Bolja je od knjige Stivena Kinga, mnogo

Ako bi trebalo da vas navučem da gledate “The Outsider” onda bi bilo dovoljno da kažem prva sezona “True Detective”, dinamika “Sharp Objects” sa ubodom natprirodne injekcije koju daje čika Stiven King. Ako bi trebalo da vas odvratim, a nema preteranog razloga da to uradim, dovoljno je da napomenem da je “The Outsider” jako spora serija koja kao nezasita zver premalo priče žvaće predugo i na kraju bojim se da neće ispljunitu sve ono zbog čega ste se udobno smestili da je pogledate.

Stiven King. Mislim da taj čovek štuca neprekidno koliko sam ga puta pomenuo. Nisam kriv, majke mi, televizijska i filmska industrija ne prestaje da adaptira njegova dela, a ja volim da ih gledam i da ih zdušno pljunem ako ne valjaju ni pišljivog cvonjka. Uglavnom su mlaka pegla sa ogromnim potencijalom koji sam bog zna gde je bačen. Mada, takva su i dela Stivena Kinga od devedesetih pa nadalje. Ne sva, ali većina. S obzirom na to da ih štancuje kao pokretna traka u masovnoj proizvodnji cipele, nije ni čudo zašto je većina njegovih novijih izdanja u suštini nebitna.

“The Outsider” ili po srpski “Autsajder” 🙂 jedno od novijih Kingovih dela je predstavnik žanra za koji se pisac poslednjih godina poprilično zainteresovao. Kao i slučaju gospodina Mercedes, tako je i “The Outsider” dominatno detektivska priča smeštena u depresivno sivi grad koji je podjednako očajan koliko su žrtve, ali i akteri priče. U ovoj priči sreće nema, ni osmeha, ni humora. Samo beskrajno more sivila i tuge, pa je teško napraviti i veštački kez.

Kome je uopšte do smeha u Džordžiji kad je prva stvar koju ćemo videti raskomadano telo dečaka Frenkija Pitersona. Kome je do smeha kad je detektiv Ralf Anderson u rebusu oko gnusnog zločina. Ima optuženog, dokaze crno na belo, ali mu nije jasno kako je zločinac bio na dva mesta u isto vreme. Kome je do smeha kad je glavni optuženi za zločin Teri Mejtlend – bejzbol trener koji radi sa decom. Isti onaj Mejtlend koji je trenirao Andersenovog sina – malenog dečaka kojeg su deca etiketirala epitetom Prdež jer je neumorno na bejzbol utakmicama mahao palicom i trudio se da bude bolji, iako je previše sitan i sporiji od ostalih.

Svi su ovde nesrećni, roditelji Frenkija Pitersona, Teri Mejtlend jer se kune da nije pipnuo decu i Anderson jer se bavi slučajem koji podseća na onaj koji nikad nije rešio – ubistvo svog sina.

Serija “Servant” ima obrt od kojeg te zaboli glava

Kakvi su likovi, takva je i atmosfera. Turobna, mučna i mračna. Kakava je atmosfera, takva je i misterija. Svi dokazi su protiv Mejtlenda, ali kad se pojavi snimak da je za vreme ubistva bio u drugom gradu, a opet njegov DNK je svuda na telu Frenkija i kad njegova ćerka se požali majci da je nepoznati čovek posećuje noću, postoji više od jedne priče u potrazi za krivcem.

“The Outsider” trenutno ima ono što nema nijedna serija na televiziji i striming servisu – produkcijske vrednosti kojima mogu da zavide visokobudžetni filmovi. Fotografija serije koja je vidno inspirisana skandinavskim modelom, muzička pratnja koja grebe po mozgu i rediteljske odluke su vizuelno vrlo primamljive. Ovo je jedna od onih serija koja izgleda toliko dobro da će vas uveriti da je dobra kao što izgleda.

Scenario je oštar kao nož, glumci su san svih snova, priča je tu, ali “The Outsider” nema baš najsrećniji mamac. Priča koja bi mogla da bude neka poduža X-Files epizoda izvodi piruete u mestu u prva dva sata, a tim istim tempom će se kretati i dalje.

Oni koji su pročitali knjigu i znaju šta je finalna Kingova ideja – tj. da čitaoci poveruju u neverovatno, samo što to njegovo neverovatno i nije baš toliko ludilo da ćete pasti sa stolice. Ali, televizijska adaptacija je vidno bolja od knjige – i to se dogodi, dame i gospodo. Pre svega zahvaljujući Ričardu Prajsu, kreatoru serija “Wire”, “The Night of” i “Deuce”.

Prajs uz pomoć Kinga je predstavio grad koji je najnepožljnije mesto za život, prepun je živopisnih likova i njihovih životnih priča koje nisu nimalo dosadne i površne. Ima tu dosta slojeva koji će se listati kako vreme bude prolazilo. Čekajte da se pojavi Holi Gibni, tu tek zabava počinje.

“The Outsider” se sjajno uklapa sa atmosferskim uslovima u našoj zemlji. Napolju magla, prst pred okom se ne vidi, a u seriji sivilo i niko ne vidi ko im šije život i smrt, a gledanju u njega. Prajsova adaptacija romana Stivena Kinga je dobra koliko je mogla da bude. Daleko je od savršene, iako tako izgleda. Obećava mnogo, a neće toliko toga ispuniti. Nemoj posle da vas nisam upozorio.