Serija “NOS4A2”: Nikad ne veruj čiki koji nudi lepe poklone

U poslednjih godinu dana, otkako delim sa vama serije i filmove oko kojih se slažemo ili ne slažemo, pre nego što mi san konačno padne na kapke imao sam samo jednu želju – da dobijem pre premijere seriju ili film na analizu i da je podelim sa vama. I početkom maja mi je zakucala serija NOS4A2 na vrata. Dobar dan, izvolte dve epizode, premijera je 2. juna i nemojte previše da otkrivate o ključnim tačkama u radnji. Mislio sam da me neko zeza i ne, nisam sanjao. Mada, da se Čarli Manks (Zakari Kvinto) kojim slučajem pojavio na mojim vratima, vrišteći bih lupio njima i molio moju podsvest da se podhitno sabere i probudi me iz košmara. Svaki put kad se raspadnuti energetski vampir pojavi u kadru uhvatila bi me mala doza jeze. Prve dve epizode prve sezone NOS4A2 ne mogu da daju celokupnu sliku o tome kakva je zaista serija, realno koliko nas je samo Game of Thrones razočarao, ali ono što sam video iz televizijske adaptacije romana Džoija Hila, sina Stivena Kinga, imamo i više nego dovoljno razloga da se zalepimo za ekran tv prijemnika u junu.

NOS4A2 ima dva paralelna narativa – jedan je fokusiran na Vik Mek Kvin, a drugi na Čarlija Manksa. Oboje su podjednako nesrećni. Vik želi da pobegne od svog učmalog života u malom gradiću u Masačusecu, u kojem je osuđena na roditelje čiji brak se raspada i novac koji curi kao voda na slavini kojoj je propala gumica. Adolescentkinja u sukobu sa siromašnom stvarnošću i željom da upiše fakultet lepih umetnosti pronalazi stari most u gradu koji samo ona vidi i koji može da je odvede na mesta koja su metafizika u svom punom sjaju. U svojoj samoći pronalazi utehu da stari napušteni red drveta može da menja i oblikuje njenu stvarnost.

Photo Credit: Dana Starbard/AMC

Čarli je nesrećan kad je sam, jer ga život napušta. Dok Vik beži od svog, njemu treba tuđi da bi preživeo. Čarli Manks nije bilo kakva vrsta vampira, on je energetski vampir. Hranu crpi iz dece koju pokupi na Božićno veče u uglančanom Rols Rojsu. Meta su mu klinci čije je sudbina podjednako nesrećna kao život Vik Mek Kvin – usamljeni i osuđeni na klimatavi brak roditelja. Nudi poklone i srećan život u Božićnoj zemlji, ako klinci ikad stignu do nje. Neugledni starac promuklog glasa vremenom se menja dok crpi životnu radost iz malog tela. Njegova poslednja žrtva Deni za sobom je ostavila unezveren grad i beživotna tela roditelja.

Trejler za treću sezonu Westworld: Ovo nije san Dolores, ovo je košmar

Bibliotekarka Megi, neobična persona koja se bavi crnom magijom, nakon nestanka dečaka uz pomoć svojih kockica sa slovima pokušava uđe u trag misterije grada i nesvakidašnjeg zla koje je protutnjalo njime.

Negde u trouglu između Čarlija, Vik i Megi postoji konac koji ih vezuje, ali nijedno od njih, barem za sada, ne pokazuje znake što je to što ih okružuje bodljikavom žicom.

Photo Credit: Zach Dilgard/AMC

Prve dve epizode ne deluju kao horor serija koja je tu da bi odmah zarila svoje zube za gledaoce. Pokazuje ih diskretno, voli da se pohvali novim belim plombama, ali svoju mračnu stranu čuva nakon što jasno postavi ko je ko i ko je šta u ovoj neobičnoj igri mačke i miša.

Fantastična glumačka ekipa koju predvodi Zakari Kvinto u ulozi Čarlija Manksa ima usta puna odličnih dijaloga za koncept koji je mogao da ode bestraga.

Serija Chernobyl: Toliko jezivo da će vas podilaziti žmarci

Početno žvakanje naracije (pilot epizoda), moram da priznam, malo kaska sa tempom jer se scenario više fokusira na dramski i karakterni momenat nego na misteriju. Kad prva kočnica popusti i serija uđe u drugi sat stvari već počinju da se odvijaju mnogo zanimljivije i jezivije.

Photo Credit: Dana Starbard/AMC

Svaki minut u prvoj epizodi proveden sa Čarlijem i svaka suluda vizija Vik na mostu su zagolicali maštu za priču koja krije mnogo veći svet i mrak koji ga okružuje.

Deficit serija koje igraju na kartu stare dobre priče o pritajenom zlu i jezivoj deci koju više ni roditelji ne žele otvara široko polje za NOS4A2. Šta još ima da ponudi? Pa, to ćemo da vidimo, ali za sada naoštreni zubi imaju tendenciju da ubiju mačku i njenu radoznalost.

Napomena: Serija će premijerno biti prikazana 2. juna na televiziji AMC