Zašto svi treba da pogledaju “Feud”

Antologijska serija Rajana Marfija “Feud” debitovala je u veoma neobičnom političko-istorijskom trenutku. Neposredno nakon pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima u Americi i nekoliko meseci pre nego što je Ronan Ferou, sin Mije Ferou i Vudija Alena, u “New Yorker-u” razotkrio holivudskog moćnika Harvija Vajnstina koji je optužen za seksualno uznemiravanje preko 80 žena. Marfi je u toku snimanja serije rekao zaposlenima i televiziji FX da će “Feud” publici poslužiti kao podsetnik kako su se ljudi ophodili jedni prema drugima u ne tako davnoj istoriji, naročito u Holivudu, i kako su brojne poznate ličnosti izmanipulisane od strane nadređenih da bi se narod zabavljao tuđom nesrećom. U ironičnom spletu događaja serija zasnovana na istinitim događajima, sa daškom fikcije, ispostavila se kao najrelevantniji televizijski program o manipulaciji, seksualnom zlostavljanju, ljubomori, mizoginiji i večitom rivalstvu između uspešnih ljudi koji su prekasno shvatili da su pogrešili.

Holivudske glumačke dive šezdesetih Džoan Kraford i Beti Dejvis se nikad nisu volele ili barem je tako štampa prenosila. Najveće filmske zvezde i dobitnice Oskara su bile voljene i hvaljene, ali iz različitih razloga. Kraford je etiketirana kao holivudska lepotica koja zna da glumi, a Dejvis kao maestro velikog platna koja je spremna na najveće transformacije kako bi impresionirala publiku i kritičare. Netrpeljivost između Džoan i Beti je posledica zavisti. Kraford je bila ljubomorna na vanvremenski talent Dejvis, a Dejvis na lepotu i pažnju koju je dobijala Kraford. Međutim, stvar su dodatno zakuvali muškarci koji su prošli kroz život i jedne i druge zvezde. Glumački putevi dve koleginice samo su se jednom ukrstili i to na zalasku karijere u filmu “What Ever Happened to Baby Jane“.

Feud” prati sukob biblijskih proporcija koji se dogodio na snimanju filma i koji je rezultirao uvredama i verbalnim šamarima sa obe strane.

Priča počinje idejom Krafordove da adaptira knjigu “What Ever Happened to Baby Jane” za veliko platno. S obzirom da su ona i Dejvisova šezdesetih već bile u godinama kad Holivud više nije zainteresovan za žene preko 40 godina, Džoan je došla na ideju da se ona i njena večita rivalka nađu rame uz rame na velikom platnu kako bi privukle publiku u bioskope. Ispostavilo se da je ideja privukla pažnju ne samo publike i medija, već i glavnog čoveka kompanije Warner Bros kome je odgovaralo da glumice prave probleme na snimanju kako bi se dizala prašina oko filma.

Iako priča otpočinje mirnim i dostojanstvenim tonom u kojem glumice izražavaju poštovanje jedna prema drugoj, stvar se ubrzo otima kontroli nakon što reditelj i filmska kompanija umešaju prste u njihov odnos kako bi ih zavadili.

Izmanipulisane i ogorčene glumice dišu jedna drugoj za vratom tokom čitave sezone, dok ih novinarka, kućna prijateljica Krafordove, neprestano razvlači u kolumnama, dok ih glavni čovek Warner Brosa tretira kao žene koje ne vrede ništa jer su u poznim godinama, dok ih reditelj iskorišćava seksualno i emotivno kako bi sukob bio još žešći na velikom platnu, sve do gorkog kraja.

Scena o poslednjim danima Džoan Kraford prikazuje halucinaciju glumice u kojoj vidi Beti Dejvis kako je čeka u dnevnom boravku. U toku veoma emotivnog dijaloga glumica izgovara – Hoćeš da mi kažeš da smo mogle da budemo prijatelji svih ovih godina?

“Feud” kao priča o večitom rivalstvu, sukobima, potrebi da jedni drugima odgovorimo, gordosti, ljubomori i sujeti na odličan način predstavlja svet žena koje su zarad tuđe zabave suprostavljene, ali i svet svih nas koji prekasno shvatimo da smo pogrešili što smo sami sebi uskratili sreću jer smo verovali tuđim rečima, a ne sopstvenom instinktu.

Pročitaj i: 

“Sharp Objects” otkriva šta nije u redu sa Adorom

5 novih kul serija / filmova na Netflixu

Prati Dedu na ↓

Pročitaj još

Najčitanije