Serija “Sweet Tooth”: Najveće iznenađenje ove godine

Pogled na “Sweet Tooth” iz ugla današnjice neminovno iziskuje reakciju: “Aham, još jedna serija o smrtonosnom virusu, kao da nam korona nije dovoljna”, ali, kakve li božanstvene ironije, “Šećerni zubić” (ili kako god da želite da ga prevedete) nastao je iz kreativnog pera i olovke Džefa Lemira 2009. godine. DC Vertigo grafička novela šunjala se po policama ljubitelja Lemirovog rada sve dok se Robert Dauni Džunior i njegova supruga Suzan nisu dočepali prava za televizijsku adaptaciju. I ne, tim Dauni, nije počeo produkciju serije za vreme pandemije u nameri da privuče i navuče publiku koja je zarobljena u kućama, već, kakve li, opet, božanstvene ironije, nekoliko meseci pre nego što je kovid-19 zavio naš ionako sivi svet u crno. Gotovo je nemoguće, a ne napraviti paralelu između našeg i apokaliptično-fantazijskog sveta “Sweet Tooth-a”. Svet koji je nekad postojao više ne postoji, a ljudi, kao ljudi jer bolje od njih ne možemo da očekujemo, postali su paranoična, egzistencijalno ugrožena i okrutna vrsta. Na pola puta između surovog odgovora Majke prirode kojoj su se smrtnici smučili za sva vremena i kompleksa – “spasićemo planetu u ime naše dece i humanosti” stoje neobičan dečak, virus koji kosi i odnosi, i moralni kompas na staklenim nogama.

Autoritarni glas koji sa razglasa objavljuje da je policijski čas na snazi, građanima Srbije, mada i ostatku sveta, budi nepodnošljivu jezu koju je teško otresti sa leđa. Ali, tu smo, u fiktivno fantazijskom svetu u kojem se virulentna zaraza širi brže nego britanska mutacija korone. Za razliku od naše muke, ova u “Sweet Tooth” nije poštedela nijednu žrtvu. Transparentan simptom drhtavice malog prsta na ruci je prvi znak da je virus zahvatio ćelije domaćina i da je samo pitanje trenutka kada će ispustiti svoj poslednji dah. Sa dolaskom užasa koji zahteva od ljudi da drže distancu od dva metra i redovno peru ruke (rekoh da je paralela neminovna) svet je pogodio još jedan medicinski fenomen – bebe mutanti.

Simpatična bića koja poseduju ljudske i životinjske karakteristike targetirana su kao leglo zaraze i početak kraja ljudske populacije. Organizacija “Poslednji ljudi” deceniju nakon pandemije, koja još uvek hara, love, seciraju i vrše surove eksperimente nad decom koju su roditelji napustili, a sistem hirurški precizno odstrano od “civilizacije”.

“Sweet Tooth” segmentiran u tri paralelna narativa prati sudbinu delom dečaka, delom jelena Gasa koji ostaje prepušten sam sebi nakon smrti oca, doktora Singa koji čudom održava svoju zaraženu suprugu u životu uspešno već 10 godina i bivšu psihoterapeutkinju Ejmi Iden koja je besno uperila srednji prst novom svetu i započela samostalni život u zoološkom vrtu u napušenoj gradskoj zoni.

Gas i njegov saputnik, bivši ragdbi igrač, Tomi Džepard, od milošte “Veliki čovek”, posle nesuglasica i nevolja zaputili su se u Kolorado ne bi li pronašli dečakovu majku. I dok “Sweet Tooth” pruža nepodnošljivo simpatične i komične dijaloge između malog i velikog čoveka, antiteza priče prati daleko mračniji i suroviji život izolovane sububrije doktora Singa i život na ivici Ejmi Iden.

Blago Dedi, pročitaj i ⇓

Serija “Love, Death & Robots” 2. sezona: Izgleda fantastično, iako nije fantastična

Mudro skrojena priča, pre ili kasnije, sve junake će smestiti na istu geolokaciju, ali pre nego što se desi hiljadu čuda, serija će kroz osam epizoda upoznati publiku sa pravilima neobičnog sveta i živopisnim likovima.

“Sweet Tooth” je najbolji i najinteresantiji na polju karakterizacije. Fantastično osmišljeni i napisani likovi su daleko od jednodimenzionalnih figura koje bauljaju u priči kao guske u magli. Iznenađujući postupci doktora Singa čije su humane namere popločane putom do pakla, preko Džepardove odluke da se mane “Poslednjih ljudi” i zaštiti mališana koji je vredna roba na tržištu, pa sve do glavnog junaka koji od početka, pa do kraja ostaje dete bez sulude namere scenarija da ga učini starijim nego što zaista jeste.

Ruku na srce prva epizoda od 53 minuta ne deluje kao nešto što će obezbediti šest do sedam sati zabave, ali kad sezona zakorači u drugu i naročito treću epizodu, mamac je bačen i nema sile da se odvojite od Gasa, i ostatka družine.

“Sweet Tooth” je napravljen sa tonskim kontrastom na umu. Jedan deo priče je šaren, harizmatičan i avanturistički nastrojen, dok je drugi deo priče više usmeren na psihologiju likova i njihove izopačene ciljeve. Na ovaj način adaptacija grafičke novele se obraća svim generacijama, i mlađima i starijima. Možda neće biti novi “Stranger Things“, ali “Sweet Tooth” ne može da ne izmami osmeh, natera lice da se namrgodi i na kraju kraju krajeva da pogodi narativnu metu o ljudskoj potrebi za zajednicom, negirajući izolaciju, koja nas je sve pogodila u prethodnih godinu dana. Kad se na sve ovo doda odlična glumačka ekipa, odličan i pre svega zabavan scenario “Slatki zubić” je najveće iznenađenje ove sumorne i generalno dosadne striming godine.

Serija "Sweet Tooth"
3.8

Serija “Sweet Tooth” popularno rečeno je odlično bindž štivo. Kad se uhvatite za njega, nema puštanja.