Serija “Succession” druga sezona: Bezobrazno odlična

Mogao bih do kraja večnosti da vičem iz sveg glasa “Succession” i niko ne bi znao o čemu govorim. U najboljem slučaju neko bi me zabrinuto pitao na kojim sam drogama uz molbu da promenim dilera, prijavim se u centar za odvikavanje ili da sam pod uticajem vlaške magije i da je potreban egzorcista da istera šejtana iz mene. Još jednom ću ponoviti i više nijednom “Succession“. Da li ste me čuli? Ne? Vi ste na gubitku.

Kažu da u životu dve stvari ne možete da birate – roditelje i poslovne saradnike. Možete da ih ignorišete, ali oni će uvek pronaći način da vas kontaktiraju jer ste dužni jedni i drugima – jednima život, drugima ispunjavanje stavki ugovorne obaveze. Ukoliko biste voleli da izaberete roditelje ili porodično okruženje multimilionerska familija Roj će vam svaki dolar naplatiti sa kamatom i uterivačima dugova koji nisu tako fini, pa vam samo slome ruku ako nemate sitno.

Logan Roj glavnokomandujući porodični i korporativni čovek je strah i trepet. Možda ga je šlog opalio, ali i ubledeo i nemoćan iz bolničkog kreveta seje grimiznu zebnju kako među svojim zaposlenima, tako i među svojom decom. Naime, Logan koji je zagazio u devetu deceniju planirao je da medijski korporativni biznis prepusti svom sinu Kendalu, bivšem zavisniku koji je toliko nesiguran da povremeno pita za dozvolu da li sme da udahne kiseonik, ali željan da zauvek ostane legenda koja je uticajnija od američkog predsednika odlučio je da povuče ovu velikodušnu ponudu. Umesto da svoju porodicu nuna u milionima, okreće rođenu decu jednu protvi drugih svojim egocentričnim stavom boga.

Roman, Konor, Kendal i Šiv, sinovi i ćerke Logana Roja, su četiri kompleksne i groteskne ličnosti očajne za novcem kojeg ima previše i željne moći koju imaju na pretek. Kendal kao biznis glava koja bistro funkcioniše bez kokaina je tragična karika u lancu jer ma koliko god puta pokušao da preuzme posao oca, koji nesvesno planira da uništi firmu zastarelom tržišnom politikom, svaki put se uvali u još veće probleme.

Serija “Lambs of God” je skriveni dijamant

Šiv je prznica i moralna drznica koja prećutno mulja ispod žita i politički se angažuje kako bi kaznila oca, ne bi li konačno dobila ono što smatra da joj pripada – mesto na čelu firme. Roman je karikatura i moralna podzemna voda koja na sve oko sebe gleda kao niža bića uz ciničan i prostački humor sa neotesanom gordošću. Svestan je da je duduk, ali kad mogu svi, može i on da bude glavi. Poslednji, ali ne i manje bitan Konor je uvrnuti lik koji živi u Novom Meksiku bez preterane želje da postane glavni čovek. Ali, ogromne svote novca mu omogućavaju da bespotrebno maltertira ljude o ekologiji, potplaćuje ženu da mu bude devojka i da maltretira zaposlene radnike na porodičnoj večeri jer je opsesivno-kompulsivan.

Porodica bolesno gladna moći i novca počinje da se raspada na komade kad se urote jedni protiv drugih. Koristiće sve resurse, prljavštine i smicalice da uvale rođenog u blato ne bi li profitirali. Skup koji podseća na istureno odeljenje u mentalnoj instituciji je surova stvarnost korporativnog sveta i bogataškog miljea koji nije mogao biti bolje prikazan.

Seriji je potrebno nekoliko epizoda da se utemelji kao drama i beskrupolozna crna komedija u prvoj sezoni. Besramni likovi koje smo sretali tokom života postaju bezobrazno privlačni i zabavni za gledanje. Nešto kao studija slučaja posmatranja kako manjak socijalnih veština i mnogo novca mogu da od čoveka naprave monstruma.

Serija “The Terror: Infamy”: Dobar dan, treba mi pop pod hitno!

Najveći deo radnje je fokusiran na Kendala Roja i njegovu karakternu genezu, ali ostali članovi priče nisu pošteđeni odlične razrade i pogleda na živote van korporacije Roj.

Genijalni crni humor, mnoštvo vrlo neprijatnih scena za gledanje, šokantne narativne odluke i osećaj stida što navijaš za negativca je majstorstvo pravljenja priče i likova.

Iz nekog bizarnog razloga, verovatno zbog korporativne i minimalisitičke estetike, serija nije prikupila veću publiku oko ekrana, iako je u pitanju jedna od najboljih serija u poslednje dve godine. Druga sezona, koja je startovala prošle nedelje, je još bolja i još luđa jer se ukrcava u voz koji planira da sleti sa šina nakon nemilog događaja koji je počinio Kendal u finalu prve sezone zbog čega ga otac drži u šaci.

Odlična glumačka postava, odličan scenario, odlična naracija i na kraju krajeva odlična serija koju retko ko gleda, skoro pa niko, je nepravedno u senci i greh mora biti okajan jer se propušta najbolja multimilionerska zabava godine.