Serija “The Terror: Infamy”: Dobar dan, treba mi pop pod hitno!

Napomena: Prve dve epizode druge sezone antologijske serije “The Terror” dobijene su ljubaznošću televizije AMC pre zvanične premijere. “The Terror: Infamy” debitovaće 16. avgusta i Deda vam prenosi prve utiske.

Možete da bežite koliko vas noge nose od problema i prošlosti, ali to ljigavo gamižuće stvorenje nekim čudom dobije noge, pa ih u međuvremenu dobro utrenira, pojede sve i svašta u potrazi za žrtvom i na kraju stigne u mnogo većem obliku sa namerom da vam otkine glavu. Mislim da je je ovo najadekvatnije objašnjenje druge sezone serije “The Terror” – rekao sam vam sve, a nisam vam ništa otkrio (to je zato što su mi zabranili da vam otkrijem pikanterije iz prve dve epizode, pa se služim igrom reči).

Ako smo nešto do sada naučili iz savremene kinematografije to je da kad Japanac kaže da je mesto ili osoba ukleta, džaba bežiš, nema ti spasa. Za ljude koji su živeli za vreme Drugog svetskog rata na Terminal ostrvu, more i izolovanost su stvarali utisak da im niko i ništa ne može nauditi. Nažalost, niko nije obratio pažnju na reči starog mudraca koji je rekao da duhovi zemlje uvek pronađu put i da ako treba preplivaće more da bi došli po onog ko im je ostao dužan.

Ledenu neman i paranoju prve sezone zamenila je sigurna oaza za japanske imigrante čiji ukleti životi vise o koncu. Spoj tradicionalnog i modernog, istoka i zapada, zdravog razuma i jezivih legendi dobija otelotvorenje u nečemu što bistra glava ne može ni da sanja. Terminal ostrvo 1941. godine je samo nekoliko dana udaljeno od napada na Perl Harbor i optužbi da su pojedini Japanci smešteni u vojni kutak raja kako bi špijunirali. Između bombi, prekih pogleda, sirena za uzbunu se migolji zla kob koja jezivija od same smrti.

Photo Credit: Ed Araquel/AMC

Prvi znak da je naš junak Čester Nakajama, fotograf, u živom blatu je prevrnut sanduk na sahrani. Neobičan ritual koji nalaže da se upokojeni pre poslednjeg pozdrava fotografiše sa porodicom i prijateljima praćen je besnim vetrom i potresima zemlje koji će prevrnuti kolevku u kojem telo ostaje do kraja večnosti. Uznemireni ljudi koji su došli da se oproste sa članom zajednice postaju svesni da nesrećan splet okolnosti iza svog zlodela krije nešto mnogo gore.

“Dark” druga sezona: Ima da te namuči, ali se debelo isplati

Kap koja će prepuniti čašu paranoje je poseta Čestera i prijatelja kući bluda i razvrata. I dok prijatelji najmlađeg člana porodice Nakajama arlauču po crvenim sobama, Čester u razgovoru sa sluškinjom Juko, koja tvrdi da može da prorekne budućnost, saznaje da je njegov život – vrabac u lastinom gnezdu. Intrigiran njegovim tumačenjem života koji se kosi sa očevim i događajem sa sahrane kad sledeći put potraž Juko vlasnica kuće lake zabave kroz osmeh će negodovati da je takva devojka ikad kročila u njenu svetu kuću.

Nesrećni dogođaji koji se nižu kao perle na koncu odmotavaće klupko priče o ženi koja svuda i nigde, koja je došla da uzme i da da, kojoj lice nestaje i podmlađuje se u isti čas, koja bi možda i okean preplivala ako je to potrebno.

Photo Credit: Ed Araquel/AMC

Natprirodni i neobjašnjivi događaji u kontrastu sa važnim istorijskim momentom za imigrante iz Japana oblikuje neobičnu horor dramu. Dok sa jedne strane priča teče prirodnom istorijskom putanjom sa druge strane metafizika i legende sa one strane zarivaju svoje kandže za priču.

Zanimljivo je da najveći deo glumačke postave i ljudi iza kamere su na neki način u vezi sa istorijskim trenutkom u kom se serija odvija. Derek Mio (Čester Nakajama) je četvrta generacija japanskih Amerikanaca, a njegov deda je živeo na Terminal ostrvu i poslat je u zatočeništvo u kolektivni centar “Mansanar” nakon Perl Harbora. Deda režisera Josefa Kubote bio je u Hirošimi kada je pala atomska bomba i uspeo je da preživi, a otac režiserke Lili Marije je izgubio celu porodicu kad je bomba pala na Hirošimu.

Serija “The OA” druga sezona: Ovako nešto ste sad videli i nikad više

“The Terror: Infamy” veoma mudro kombinuje elemente stvarnog i natprirodnog životnog užasa. Serija igra na kartu psihološke igre i tradicionalnih verovanja koji pokušavaju da objasne zašto život nije bolji nego što jeste, zašto se nesreća dogodila i zašto smo dobili nešto što nismo zaslužili.

Prve dve epizode druge sezone “The Terror” su blaga jeza na užase prošlosti i užase onostranosti koji su samo podsetnik da koliko god da bežite od nečega, nikad nećete pobeći. Samo možete da pozovete popa.