Negde na putu između Očajnih domaćica i Big Little Lies koji presecaju The Affair, Revenge i How to Get Away With Murder uspravno stoji, a ponekad čuči Netflix-ova nova serija Dead To Me. Daleko je od treš atmosfere domaćica iz predgrađa zbog poganog jezika sakrastične udovice Džen (Kristina Eplgejt), a opet je negde blizu, ali dovoljno udaljena od misterije Big Little Lies za koju je zadužena Džudi (Linda Kardelini). Najčešće je duhovita u prezentaciji tugovanja za voljenima, povremeno je dramski potkovana događajima koji su okidači za teška emotivna stanja i sve likove drži zbijene u maloj sobi zahvaljujući misteriji koja ih je spakovala u prostor 2×2.

Dead To Me je izdanak nadžanrovske igrarije na savremenoj televiziji. Na samom početku prva misao je – ovo je triler, nešto malo kasnije sledeća je – ne, ovo je komedija, potom dolazi – ok, ovo je parodiranje na sopstveni žanr i negde pred kraj serije dominatna misao je – druga polovina sezone je mnogo bolja nego prva i više ne znam koja je žanrovska odrednica za 10 epizoda koje su prošle dok si rekao – keks.

Foto: Netflix

Jako poznat i krajnje naivan početak radnje upoznaje posmatrače sa Džen i Džudi. Prva je udovica čiji je suprug surovo pregažen na putu negde oko jedan ujutru, a druga je nesnađena, obuzeta krivicom, pomalo sociopatski nastrojena žena koja pokušava da ispravi sve greške koje je napravila za života.


Blago Dedi, pročitaj i ⇓

Prvi trejler za drugu sezonu Big Little Lies

Pobrišite sve sa kompa i napravite mesta za Big Little Lies


Džen je sarkastična ledena kučketina sa neodoljivim šaromom koja momente besa zbog gubitka supruga istresa na poslu ili u automobilu dok meditira uz hevimetal. Džudi pak laže sebe, pa onda i druge. Kad je upoznala Džen slagala je da joj je verenik preminuo i da se zbog toga prijavila na kurs podrške ljudima koji tuguju za voljenima. Istina je da joj je potreban samo prijatelj i da je pet puta izgubila bebu – što je rezultiralo da je manipulativni dragi hirurški odstrani iz svog života, ali po potrebi i iskoristi za lično dobro.

Foto: Netflix

Dve žene koje su karakterne suprotnosti – jedna je impulsivna, histerična i emotivno nezgodna, druga je željna pažnje i prisnosti, postaju najbolje prijateljice. Toliko dobre da će Džen dozvoliti da Džudi živi u njenom domu, tačnije u sobi koja je pripadala njenom pokojnom mužu. Zavisne jedna o druge na zajedničkom putu saznaju dosta toga – jedna o drugoj, o užasnoj nesreći koja je zadesila Dženinog supruga, ali i da mrtvi sa sobom nose tajne u grob.


Blago Dedi, pročitaj i ⇓

Serija Sharp Objects je bolja od Big Little Lies


Dead to Me, iskreno iznenađujuće, kako vreme odmiče postaje sve bolji i bolji. Prve dve epizode nisu ni blizu potencijala ostatka sezone. Vrlo providan start sezone, na polju misterije koja okružuje priču, ne služi kako bi se naracija fokusirala na obrt pred kraj serijala, već kako je nemili događaj uticao na likove i njihove postupke.

Foto: Netflix

Kad Dead To Me otrese sa ramena veliki teret početka sezone postaje ludo zabavan. Sjajna epizoda u fensi kampu za tugovanje ili u restoranu u kojem radi navodna ljubavnica Dženinog pokojnog supruga su genijalni momenti serije koja je podjednako duhovita i tužna.

Kristina Eplgejt i Linda Kardelini su maestralan duo koji vozi čitavu priču pod punim gasom, iako je činjenica da serija povremeno udara vozila koja im idu u susret u suprotnoj traci. Tu i tamo pojavljuju se crne rupe u radnji i kad otkuca poslednja epizoda sam narativ neće biti preterano impresivan, ali glavni likovi, njihovi postupci i humor hvataju se kandžama za lepo sećanje u vezi sa serijom.

Dobra stvar sa Dead to Me je što ne shvata sebe ozbiljno i jedno što želi da se gledaoci zabave. To što želi, to i postiže. Vrlo je pitko i zabavno sa par, ma šta kažeš, momenata. Sigurno neće dobiti titulu najbolja serija godine, ali u životu je potrebna razbribriga – poput ove.

PRESUDA
Simpatična komedija, pristojna drama i ne baš tako dobar triler
72 %