Džilijan Flin autorka romana “Gone Girl” izazvala je buru u modernoj književnosti 2012. godine kontroverznim bestselerom o nestaloj supruzi Nika Djuna koji je inspirisan stvarnim likom i nestankom Lejsi Peterson za čije ubistvo je optužen suprug. Dok si rekao “keks” ubrzo se pojavilo more tematski sličnih romana inspirisani radom Džilijan Flin (Devojka iz voza – Pola Hokins). Spisateljica je u međuvremenu uspela iz rukava da izvadi još dva veoma uspešna naslova “Dark Places” i “Sharp Objects”. Ali, ono po čemu je Flin u modernoj beletristici prepoznatljiva su prljave misli i još prljaviji životi njenih junaka. Televizija HBO zajedno sa producentima “Big Little Lies” otkupili su prava za televizijsku adaptaciju “Sharp Objects” i sinoć je premijerno prikazana prva epizoda navodnog konkurenta “Big Little Lies”.
“Sharp Objects” je marketinški pozicioniran kao konkurent ili bolje rečeno uspešnija verzija “Big Little Lies”. Iako lično ne podnosim komparacije između serija, osim u slučaju evidentne sličnosti, posle premijere ispostavilo se da “Sharp Objects” nema nijednu dodirnu tačku sa “BLL”, osim što ima sličnu producentsku ekipu, glavne ženske likove i istog reditelja – fantastičnog Žan Marka Valea. Identična situacija se dogodila neposredno pre premijere “Westworld” koji je najavljen kao prst u oko “Game of Thrones”. Marketing strategija televizija da uspešne serije iz palete koriste u najavama novih ostvarenja stavljajući ih ring kao konkurente u slučaju “Sharp Objects” je sve samo ne produktivno.
Naime, adaptacija romana Džilijan Flin nije triler kako je prvobitno najavljeno, već psihološka drama i fanovi “Big Little Lies” nemaju šta da traže u seriji “Sharp Objects”.
Novinarka Kamil Priker (Ejmi Adams) godinama izbegava da se vrati u svoj rodni grad Vind Gap. Psihologija male sredine, sveopšte siromaštvo i ružne uspomene na roditeljski dom nisu povod da sipa benzin, pritisne gas i uputi se ka tužnoj prošlosti.
Na insistiranje urednika novina Kamil je zadužena da iz ličnog ugla istraži priču o rodnom gradu u kojem se desilo ubistvo devojčice i nedavni nestanak još jedne maloletne žrtve. Sarkastična Kamil je sigurna da neće dobiti Pulicera za naručeni tekst i nevoljno sa torbom prepunom flašica votke odlazi u Vind Gap.
Fragmentirana sećanja i osećanja naći će put do Kamiling uma kako bi je podestila šta je napustila pre mnogo godina. Notorna alkoholičarka koja na dnevnom nivou popije flašu votke neće izmamiti oduševljenje ukućana kad pokuca na vrata svoje majke. I dok Kamil pokušava da iskopa informacije o ubistvu i nestanku dve devojčice istovremeno moraće da se suoči sa demonom od kojeg već dugo beži.
“Sharp Objects” prati konstantni osećaj hladnoće, izolacije i usamljenosti. Potpuna smirenost i distanciranost lika Ejmi Adams dobija viši nivo bezosećajnosti zbog simulatnog konzumiranja alkohola.
Emotivna hladnoća se naročito oseća od strane majke (Patriša Klarkson) koja ne otkriva zašto je toliko razočarana svojom ćerkom, ali njeno melanholično i na momente katatonično ponašanje otvara vrata sumnji da su tragični porodični događaji doveli do udaljenosti i sebičnosti glavnih aktera.
U toku prve epizode reditelj stalno insistira na isečcima Kamiline prošlosti kako bi naglasio misteriozni deo priče. Iako je sasvim jasno na osnovu dinamike odnosa majke i ćerke da nije sve kako treba u njihovoj porodici, ova rediteljska metoda je nasilno nabijanje na nos da će se nešto veoma intrigantno dogoditi na samom kraju serije.
Serija u prvoj epizodi nema jasan fokus, niti narativnu putanju kojom ide, pa se još uvek ne vide naznake o čemu i o kome je serija. O ubistvima ili glavnoj junakinji?
Ono što ipak upada u oko i što potencijalno može biti centar “Sharp Objects” – to je priča o seksualnom zlostavljanju, represiji, nasilju i mentalnim problemima.
Pored konstatnog podsećanja reditelja da postoji misterija, mana “Sharp Objects” je tempo radnje. Veoma spor način pripovedanja koji više akcentuje likove nego događaje za seriju koja će se objavljivati na sedam dana ovo definitvno nije dobar način da se publika privuče. Ali, utisak je da “Sharp Objects” i ne mari preterano za masovnom publikom.
Priča je zamišljena kao mini serija od osam epizoda i bez obzira na manjkavosti u prvoj epizodi biće vrlo zanimljivo šta se to krije u glavi Kamil i gradu Vind Gap.
“Sharp Objects” je namenjen onima koji imaju strpljenja, vole dobru glumu i prefinjeno rediteljsko oko – ostali, bojim se da će vrlo brzo odustati.
Pročitaj i: