Serija “Big Little Lies” druga sezona: Fantastična drama, komedija i misterija

U prvoj sekundi uvodne špice druge sezone serije Big Little Lies (Nevine laži) čuje se dobro poznata numera “Cold Little Heart” koja budi lepa sećanja. Kao stari dobri prijatelj kojeg mnogo volimo, ali ga dugo nismo videli. Plašimo se da se nije promenio jer je prvobitno obećao da se više nećemo sresti, ali se vratio. Dok ga gledamo u oči i dalje je isti, ali drugačiji na bolji način. Iznenađujuće bolji, kvalitetniji, temeljniji, analitičniji sa starim dobrim daškom humora i potrebe za dramom. Eto takva je nova sezona Big Little Lies – neverovatno, ali istinito, bolja nego što je pamtimo 2017. godine.

Najveća bojazan u vezi sa nastavkom mini-serije, koja je zasnovana na istoimenom romanu autorke Lijan Morijarti, bila je da će se priča nepotrebno razvlačiti kao užegla žvaka. Zaokružena celina u prvoj sezoni sa po kojim odlomljenim parčetom ogledala od velike priče koje bi svi voleli da prilepe za pukotinu stvorila je utisak da nema mnogo prostora za širenje naracije pet glavnih junakinja. U tome i jeste caka sa drugom sezonom Big Little Lies, nije opterećena scenarijskom mišlju da priča mora da se nastavi po svaku cenu, već je druga faza života glavnih junaka koji nisu promenili kožu i odelo da bi se dodvorili modernim standardima televizije.

U prvoj polovini epizode Selest (Nikol Kidman) sedi sa psihoterapeutom i više nije sigurna da li je tužna ili srećna što njenog nasilnog supruga više nema. Noćima se budi vrišteći jer vidi lice čoveka koji ju je fizički i seksualno uznemiravao. Ali, mora da ostane sabrana jer je njegova majka Meri Luiz (Meril Strip) došla kao podrška. Došla je i da tuguje i vrišti iz sveg glasa za stolom tokom večere sa snahom i unucima zbog bola što njenog sina više nema.

“Handmaid’s Tale” treća sezona: Najveće iznenađenje godine

Meri Luiz je specifična sorta žene, jer je teško prokljuviti da li se iza asertivne ličnosti i verbalne otvorenosti krije dobra namera ili želja da se čorba zabiberi. Fina i nasmejana gospođa koja voli da te suptilno uvredi kroz šalu, naročito vrcavu Medelin (Riz Viterspun), hvali svog sina na sva usta, ali izgleda da dobro zna kakav je bio.

Voljeni likovi kao da nas nikad nisu napustili i kao da su sve vreme bili sa nama, zahvaljujući trenutno najboljem scenariju koji je televizija videla od početka ovog veka. Majstorstvo karakterizacije i građenja likova držalo se dominatnih crta ličnosti, pa nije došlo do oscijalicija i iznenadnih promena samo da bi priča mogla da se odmotava onako kako kreatorima odgovara.

Serija “When They See Us”: Kandidat za najbolju seriju godine

Medelin (Riz Viterspun) je i dalje mala prgavica koja bi najradije golim rukama zadavila ćerku koja ne želi da upište fakultet. Renata (Lora Dern) je još uvek korporativna elitistička kučketina koja želi da nastavničko veće zna da je njena ćerka natprosečno inteligentna. Džejn (Šejlin Vudli) je konačno uspela da napravi životni korak dalje posle nesreće u finalu prve sezone i na kraju Boni (Zoe Kravic). Ah, da, Boni je ove sezone jedan od važnijih likova u priči jer radnja putuje tragom njene prošlosti, porodice u kojoj je odrasla i njenog herojskog postupka koji može da je košta zatvora.

Posle nenamernog ubistva Selestinog muža, Boni se potpuno psihički ogradila i izbegava kontakt i razgovor, pa čak i sa sopstvenim suprugom i ćerkom.

Gradić Monterej u kojem živi čuvena petorka dobro zna da se nešto desilo na velikoj proslavi, ali svako ima svoju tračarsku verziju priče. Žene jezičare i muškarci šaptači glavne junakinje oslovljavaju sa “petorka” jer samo one znaju šta su od drugih sakrile.

Druga sezona Big Little Lies pruža najbolji psihološki narativ glavnih i sporednih likova. Kako im se životi menjaju i kuda putuju, ako uopšte daleko stignu. Kad se na sve to dodaju glumačke veličine koje su briljantne u svakom segmentu i scenario koji blista kao zvezda Danica, druga sezona Big Little Lies je zasigurno najbolji nastavak neke serije, a ujedno i najbolja serija koju je televizija videla.