Filmovi vole da začine čorbu đavoljim detaljima – sitnicama koje se kriju u kadru, dijalozima i skrivenim porukama, ali ne i “Ready or Not“. Ono što vidite, to ćete i dobiti. Zapravo, dobićete i više od toga jer u viktorijanskom dvorcu bogatunske porodice Le Domas nema tajni, samo đavo koji čuči u uglu, oštri kandže i čeka što bolji epilog u nasilnoj igri mačke i miša. Veoma nasilnoj igri mačke i miša.

Film Meta Batinelija i Tajlera Gileta na papiru je stara i isprobana forma o ekscentričnim bogatašima koji dokolicu ubijaju igrajući se sa sirotinjom. U praksi je priča o alavosti za nulama na računu, moralnom posrnuću i paganskim verovanjima da stub temeljac uspeha počiva na leševima žrtava koje su beskompronisno priklonjene višoj sili.

Porodica Le Domas ne širi tako lako ruke kad su pridošlice u pitanju. Svaki novi član koji planira da pridoda njihovo prezime imenu, mora da podnese teret istorije koja ih je dovela do grandioznog statusa. Družinu Le Domas čine izvitoperene i bizarne društvene figure koje nisu prezale u životnim odlukama da bi postale ugledne članice društva. Svaku kap krvi su krvavo naplatile. Dovoljan je jedan pogled na svakog od njih ponaosob da vam bude jasno kako su preživeli mračnu porodičnu igru.

Foto: Fox Searchlight

Aleks Le Domas posle veoma traumatičnog i teškog detinjstva udaljio se od svojih voljenih. Drugačiji i srećniji život je video u Grejs. Običnoj, takoreći prosečnoj, ali veoma harizmatičnoj devojci kojoj nedostaje samo jedna stvar u životu – porodica. Odrastanje u hraniteljskim porodicama i deficit životnog oslonca čini je željnom u potrebi za prihvatanjem, pa joj jako teško pada što je glava porodice Le Domas ne miriše, dok joj se pijani rođak nabacuje posle prvog gutljaja viskija.

Veliko venčanje, udaja za čoveka i veliku porodicu Grejs do ponoći će učiniti srećnom i sigurnom. U ponoć poželeće da nikad nije izgovorila sudbonosno “da”.


Blago Dedi, pročitaj i ⇓

Film “The House That Jack Bulit”: U ime oca, sina i Lars von Trira


Bogatstvo porodice Le Domas počiva na ideji pra-pradede koji je za vreme Civilnog rata započeo biznis društvenih igara. Kako bi ispoštovali čoveka koji ih je učinio milijarderima svaki novi član mora da izvuče kartu iz čuvene kutije koju je napravio starkelja i da sa novom rodbinom odigra neku društvenu igru. Grejs je izvukla – žmurke. Dečja igra u odajama Le Domas je bobra do smrti i novopečena mlada će jako brzo saznati da pravila nisu onakva kakva ih pamti u detinjstvu. Le Domas moraju da ubiju mladu pre zore, jer ako zora zarudi, a mladin glas i dalje gudi, pa… videćete. 

“Ready or Not” na samom početku stavlja do znanja da sa Le Domas nešto nije kako treba. Iako su beskrajno duhoviti u svojim ciničnim i ogorčenim opaskama, iza svojih đavolskih uvežbanih osmeha kriju mnogo veće zlo od manjka kućnog vaspitanja.

Foto: Fox Searchlight

Ulazak u dom bogataša je kao igra – između dve vatre. Sa jedne strane lete komične lopte u nesmotrenim izjavama i postupcima članova, ali sa druge strane kožu pali horor element priče koji će svoj vrhunac doživeti u poslednjih momentima.

Maestralno cinculiranje dve žanrovske lopte počiva na genijalnoj glumi Samare Viver (Grejs). Šokirana mlada servira opaske i dijaloge na komičan i empatičan način. Apsurdnost događaja koji se nižu priču neprestano podižu na lestvicu više, sve do katarzičnog i histeričnog finala koji kao da je ispao iz nekog Tarantivnog filma.

Košmarna atmosfera upakovana u komično briljantan scenario uz dašak tenzije čine da minuti u “Ready or Not” protiču u zabavi i neverici.

Najčešće se događa da spoj dva opozitna žanra – komedije i horora, rezultira parodiranjem na jedan ili drugi žanr. “Ready or Not” je dovoljno pametan da koristi najjače oružje iz oba sfere, a da opet bude nepredividiv, zabavan i šarmantan u svojoj grtesknoj horor i komičnoj formi.

PRESUDA
Sat i po vremena krvave zabave
90 %

4 KOMENTARI

Comments are closed.