Film “The Call”: Iznenađujuće odličan film na Netflix-u

U slučaju Netflix-ovog filma “The Call” dve stvari su bitne – produkcija Južna Koreja i psihodeličan naučno-fanatastični horor triler. Kad su u pitanju južnokorejska filmska braća sa sigurnošću možete da očekujete kreativno ludilo. Jedino seme razdora u slučaju njihove specifične kinematografije je lični senzibiltet. Kultorološke razlike i više nego očigledna jezička barijera mogu biti stepenik koji je teško preskočiti, ali ako je veliki deo publike uspeo da proguta folklorni diskurs Bong Džua Hoa “Parasite“, neće imati nekih većih problema sa “The Call”. Samo izbegavajte sinhroznizovanu verziju na engleski jezik koju nudi “Netflix”, jer je ubica atmosfere.

Netflix kao najveći striming servis u toku godine, a naročito ove, ispovraćao je gomilu filmskih naslova koji su više u službi popunjavanja kataloga, nego što imaju bilo kakav značaj u savremenoj kinematografiji ili za publiku koja je željna sat i po / dva razbribrige. Koliko god pojedine ideje i najave delovale primamljivo, uspele su svaki put da epohalno razočaraju. Sa stavom “ajde ako baš moram” pristupljeno je južnokorjeskom filmu reditelja debitanta Lija Čanga. Nije izmislio toplu vodu, niti je lansirao filmsku raketu na Mesec, ali je prokleto zaslužio dva sata pažnje. Žanrovska mešavina koja je najvećim delom naučna-fantastika / drama, ima briljantnih detalja i elemenata psihološkog trilera i horora. Naizgled jednostavna ideje o razgovoru između dve devojke u dva različita vremenska trenutka isprepletena je veštičarenjem, mentalnim poremećajima, ideologijom serijskog ubice i željom da se prošlost promeni, ne bi li sadašnjost izgledala bolje ili možda mnogo gore.

Su-jon kao pulsirajuće srce priče ne vežu lepa sećanja za porodični dom. U njemu je izgubila oca u požaru, a neodgovornu majku kojoj je bitniji lak na noktima nego da zavrne plin na rerni, jedva čeka da pošalje na večna lovišta. Ostao joj je život da životari, ožiljak od tragedije i neobični pozivi koji ne prestaju da stižu na fiksni telefon. Uznemirena devojka na drugoj strani žice pominje majku koja želi da je ubije i egzorcizam koji će joj doći glave. Su-jon misleći da je žrtva neslane šale kako pozivi dolaze i odlaze postaje sve više zainteresovana za priču Jang-suk. Ali, neprijatne jeza i trnci na potiljku počinju sve jače da bride kad devojke shvate da žive u istoj kući, ali jedna u 1999. godini, a druga u 2019. godini. Da, stvar bude još bizarnija, roditelji Su-jon su kuću otkupili od tetke Jang-suk pre tačno 20 godina.

Poziv koji spaja dve devojke sa razmakom od dve decenije od prvobitne znatiželje šta se desilo sa svetom i ljudima u budućnosti, postaje surova igra menjanja događaja u prošlosti koji će se odraziti na sadašnjst Su-jon. Junakinja ne zna da vreme preko telefona provodi sa osobom koja pati od disocijativnog poremećaja ličnosti čija “majka” želi da je izleči šamanskim ritualom.

Lagani uvod u priču i naizgled prijateljstvo dve usamljene duše, otvara vrata vremenskoj distorziji i životnom paklu koji otkriva ko je ko u priči i šta je kome cilj.

Serija “Stjuardesa” (The Flight Attendant): Fantastičan spoj komedije, trilera i tragedije

“The Call” začuđujuće za Netflix-ov film ima nekoliko jako dobrih i efektnih tranzicionih scena, pletenje radnje i dva finala. Jer kraj nije kraj čim otkuca odjavna špica, postoji još jedna scena koja daje oštrinu čitavoj ideji.

Priča koja je stvorena za rupe u naraciji srećom uspešno manerviše događaje sa jasnim pravilima kako prošlost utiče na budućnost, ali i kako neko iz budućnosti može da kontroliše prošle događaje.

Odlična gluma dve glavne glumice, finoća detalja i subverzivna priroda priče koja namerno manipuliše u prvoj polovini filma sa gledaocima stavljajući jednu akterku ulogu žrtve, rezultira moralno sukobljenim razvojem događaja i zadovoljnim podizanjem obrve.

“The Call” nema nekih velikih kikseva, osim nešto podužeg uvoda i postavljanja radnje, niti je grandiozno revolucionaran u priči i ideji, ali je hipnotišuće privlačan kao što bi trileri trebalo da budu. Samo što je ovaj iz Južne Koreje, pa ćete dobiti i više nego što ste tražili.

Film "The Call"
4

“The Call” je južnokorejski dijamant na Netflixu. Naučno-fantastični triler koji ne preza da koristi druge žanrove i ideje u bogaćenju priče.