Film “Project Power” i pozdrav stih “Hajde da se drogiramo da nam oči sjaje”

Negde pred sam kraj “Project Power” pomislio sam: “Bože, kako mi nedostaje dobar akcioni film”. Mislim da nam svima nedostaju dva sata potpuno sulude, iracionalne, eksplozivne vožnje. Melanholičan i veoma statičan život od marta, koji nas je snašao, plače barem za fiktivnim uzbuđenjem. Da muka bude veća “Project Power” tačno na polovini u 56 minutu, prestaje da bude ono što je bio, zabavan, dinamičan, nerealan i postaje ofucani papudžijski filmski mačak koji mjauče jednu te istu tužnu pesmu več decenijama.

Davanje šasne filmskim novajlijama je lep gest Netflix-a jer “Project Power” je prvi scenario koji je napisao Matson Tomlin. Sad taj isti scenario može da uzme i okači mačku o rep. Da je vreme drugačije nego što jeste i da filmska i televizijska industrija nije očajna kao što jeste, Matson teško da bi dobio sledeću veliku priliku za film. Možda bi dobio šasnu da napiše scenario za neku od epizoda “Riverdale”, ali na tome bi njegova karijera ostala, sve dok ne smisli nešto što nismo videli već hiljadu puta.

“Project Power” u drugoj polovini filma ne mogu da spasu ni harizmatični trio Džejmi Foks, Džozef Gordon Levit i Dominik Fišbek jer obećavajući start je naizgled nudio distopijsku Hakslijevu ideju o svetu, ali se pretvorio u spasilačku akcionu dramu o nestaloj ćerki, zlim korporacijama i nedosanjanim snovima.

Nju Orleans je žarište savremenog narkotika “power”. Mala sjajna pilula menja DNK kod i čini da njeni redovni korisnici razvijaju natprirodne moći. Kao i svaki dar, tako i “power” postaje kletva. Zavisnik koji razvija sposobnost bljuvanja vatre, prepun je ožiljaka, a zloupotreba narkotika uništava mu telo. Za razliku od alavih uličara koji bi da uz pomoć droge aktiviraju moći, kao što je nevidljivost ne bi li se dokopali sefa banke, policajac Frenk Šaver od lokalne dilerke i tinejdžerke Robin povremeno otkupljuje robu i koristi je samo po potrebi. Grad u kojem je nemoguće uhvatiti kriminalce zbog natprirodnih sposobnosti, plače barem za jednim čuvarom reda koji može da im se suprostavi.

Frenk je otkrio koliko je dugo trajanje “power-a” i kad je vreme da se prestane sa upotrebom. Naravno, narativ do kraja ništa neće otkriti o narkotiku i čitavoj mitologiji, tj. kako se drugačije manifestuje na drugačijim ljudima. Gotovo sve započete teme, biće bačene jako brzo kroz prozor. Poslednji deo slagalice, koji će se ispostaviti kao ubica priče je lik Džejmija Foksa. Bivši vojnik posle traumatičnog porodičnog događaja koji ga proganja dolazi u Nju Orleans kako bi došao do izvora – proizvođača “power”.

Trejler “Raised by Wolves”: Nova serija Ridlija Skota želi da zameni “Game of Thrones”

Za razliku od “The Old Guard” sa Šarliz Teron, “Project Power” je svetlosnim godinama bolji i zabavniji film. Scena sa zapaljenim Mašin Gan Kelijem ili sa devojkom koja se zbog droge pretvara u Elzu iz “Frozena” imaju specifičan vizuelni identitet i efektnost koja je željena u ovakvom tipu filma.

Duhovite opaske i generalna vrcavost policajca kojeg tumači Džozef Grodon Levit i reperske sposobonsti Domink Fišbek su dinamičan i simpatičan šlag na torti. Međutim, kad “Project Power” zakorači na teren dramtaurgije, interpersonalne dinamike i odmotavanja priče, više podseća na ideju osnovca koji se loži na akciju, nego odraslog scenaristu.

Prvi šamar je susret između Levita i Foksa. Zaraćene strane, jer je Foksov lik na policijskoj poternici, od scenarijske ideje “krv ću iz lobanje da ti pijem” do “mi smo braća po krvi” odvija se u roku od 25 sekundi. Zapravo dovoljno je da jedan lik kaže – “On je dobar čovek” i narativ nastavlja da se ponaša kao da se pre toga ništa nije desilo.

Koliko god da je početna postavka priče relativno pristojna, toliko je razrada raspad sistema. Negativac je mlaka pegla kao i čitav koncept zavere kako je došlo do proizovdnje droge i šta je njen cilj. Nažalost, drugi i treći čin “Project Power” su beznadežan slučaj do te mere da loše strane filma u finalu preovladavaju.

Između “Project Power” i “The Old Guard” nema neke razlike. Oba žele da postanu serijal koji će se vući u narednim godinama, oba imaju smrtonosne mane koje im neće omogućiti dug filmski život i jedina prednost filma sa Levitom, Foksom i Fišbek je faktor zabave koji ga čini daleko gledljivijim. Međutim, oba filma su ušmrknula drogu zaborava i tu je kraj.

Film Project Power
2.5

“Project Power” je akcioni film koji stoji u redu u slepoj ulici sa njegovim drugarima koji su deo filmskog zaborava.