“Euphoria 2”: Ako se ne pronalazite to znači da ste matori ili ogorčeni

Hvala ti Bože što je moje odrastanje bilo dosadno i što je najveća briga bila da li ću nabaviti igricu koju sam video u Svetu kompjutera i da li ću završiti srednju školu. Hvala najlepše. Generacijo Z i ostatak omladine koji živi u Srbiji, nek vam je Svevišnji u pomoći.

Ciklično prokletstvo društva je da svaka nova generacija nosi etiketu “najgore”. Predratni veterani su neminovno bili skandalizovani bumerima koji su trčali preko polja sa cvetom u kosi držeći se za ruke. Ekipa poznatija pod šifrom “Generacija X” (rođeni u periodu od 1965. do 1980. godine) sa gorkom pljuvačkom i pogledom razočaranog roditelja frktali su i prktali na milenijalce koji su ubeđeni da je njihovo postojanje bogom dano uz neizbežno – gde su moji obećani novci?

Skupina X, barem kad je naše podneblje u pitanju, nisu nikako mogli da pređu preko turbo-folk talasa devedesetih godina, koji doduše uspešno egzistira i dan danas. Smejali su se i upitali prstom u “seljake” i “neandertalce” koji padaju u trans ne Ceki, Meki, Beki i naravno Džeja (nek mu je laka zemlja). Ironično najmlađa pokolenja i parola “narodnjaci su zakon” su zavladali do te mere, da više nisu samo oličenje masnog stolnjaka na Ibarskoj magistrali, već mejnstrim jer ako ne slušaš “domaćicu” onda si šatro elitista koji se fura da je urban, a zapravo ti viri praziluk iz dupeta. Kada se novopečeni mejnstrim umešao u savremenu ideju internet-digitalnog života koji je omogućio nekad nevidljivoj, a sada upečatljivoj grupi mentalno krezubih pojedinaca da se nametnu kao prihvatljiv i poželjan model ponašanja, dobili smo još jednom “najgoru generaciju”.

“Euforija” Sema Levinsona iz ugla “zastarelih teorija prihvatljivog društva” je vrh ledenog brega tinejdžera i adolescenata. Naizgled preterano erotizovani, duboko nesrećni, željni pažnje, posrnulog moralnog kompasa i na kraju krajeva zarobljeni u paklu koje im je, gle čuda, generacija pre njih ostavila u amanet. Gotovo je neizbežno da se na nastavak serije gleda sa mišlju – ala sam ja omatorio ili možda sam postao previše ogorčen.

Zavisnica Ru kao vezivno tkivo priče u ulozi naratora i glavnog aktera obićiće još jedan krug oko života poznanika, neznanaca i nepožljenih poznanika.

Njen brat po “koliko košta gram brate” Feco otvara vrata nove sezone serije pozadinskom pričom o baki razbijačici koja ga je uvukla u dilerski posao. Emotivno istraumiran i nesposoban da shvati da postoji bolji život od onog koji vodi je kamen temeljac priče o jednom od mnogih unakaženih individua koje hodaju u popularnom HBO ostvarenju.

“Euphoria” nastavlja tamo gde je stala odmotavajući ponovni povratak Ru narkoticima, emocionalnom zlostavljanju Nejta, sterotipnom pogledu na život Medi Perez koja voli da živi na ivici, leži na ulici, internalizovanom sukobu Ket Hernandez koja prolazi kroz egzistencijalnu krizu jer mora da voli sebe jer to svi govore oko nje, pa do večite odvratno perverzne prirode i karaktera Nejtovog oca, Kala Džejkobsa.

Maestralna stilizacija serije je mač sa dve oštrice. Iako “Euforija” iz ugla kompozicije kadra i postprodukcije izgleda spektakularno, ostavlja vrlo očigledan utisak – da je forma bitnija od suštine. Sem Levinson se trudi iz petnih žila da šokira megalomanskim scenama golotinje i polnih organa u krupnom kadru, koje zaista niko ne želi da vidi. Iza eksplicitne prirode se ne krije ništa osim, evo vam jedan šamar penisom jer bože moj, možemo to da uradimo. Što je šteta jer novo žanrovsko odelo serije, crni-humor, je britak i efektan, kada to želi da bude.

Odlična glumačka ekipa, odličan izgled serije, kontroverzna tematika i problematičan način prezentacije ne mogu da sakriju činjenicu da “Euforija” posle prve sezone nema nešto bog zna šta novo da kaže, osim da pokuša da nas iznova šokira i zabavi opaskama i duboko nesrećnim likovima. Još jednom hvala što barem kroz to, mi matori, ne moramo da prolazimo jer sad se busamo, ali ne bismo im bili u koži.

Euphoria 2. sezona
4

Gde gledati?