“Da li znate koga ste pustili u svoj dom?”, pita uznemireni glas u trejleru za novu seriju Em Najt Šamalana. Nemam pojma koga sam pustio u svoj dom, ali sam širom otvorio vrata za “Servant”. Posle tri objavljene (odgledane) epizode imam previše pitanja, premalo odgovora i očekujem da će preostalih sedam biti podjednako klaustrofobične, paranoične i uvrnute, kao prvih sat i po vremena provedenih u kući Tarnerovih. 

Doroti i Šon Tarner su dve istraumirane i nesrećne duše. Ako je najgora kletva za roditelja da izgubi dete, u ovom slučaju je najveći blagoslov dobiti dadilju koja će da čuva lažno dete.

Kako ovo da objasnim, ali Doroti posle iznenadne smrti sina Džerika koji je preminuo u trinaestoj nedelji života pala je u katatonično stanje zbog nervnog sloma. Jedina stvar koja ju je vratila u realnost, ne u potpunosti, je “zamensko dete”. U pitanju je lutka-replika njenog sina kako bi se emotivno lakše pomirila sa njegovim odlaskom. Novinarka i reporterka vratila se na posao i svakodnevnoj rutini. Dok obavlja trivijalne radnje i sprema se za posao drži lutku i ponaša se prema njoj kao da je živa. Priča sa sinom, uspavljuje ga, presvlači i trudi se da ga ništa ne uznemirava. Njenom detetu treba najbolja briga, pa je angažovala dadilju.

Šon Tarner teško je podneo gubitak sina i još teže mentalno stanje njegove supruge – od potpunog ignorisanja spoljnih nadražaja do ekstatičnog ponašanja i entuzijazma. Podržao je suprugu u ideji da angažuju osobu koja će da čuva njihovo dete, tačnije imitaciju deteta. On to zna, ali Doroti i dalje potiskuje da sina više zaista nema.

Foto: Apple TV+

Dolazak osamnaestogodišnje Lijen, dadilje, u dom Tarnerovih uneće još veći nemir u Šona, a spokoj u Doroti. Distanciarana i religijski nastrojena devojka ignoriše činjenicu da vodi računa o lutki. Kako gazdarica kuće, tako se i ona ophodi prema lutki Džeriku. Zbunjeni Šon pokušava da joj objasni da je njegova supruga ne posmatra i da može da prestane sa foliranjem, ali Lijen mirnim tonom mu saopštava da ide u šetnju sa dečakom.

Paralelni svet koji su izgradili Tarnerovi kako bi Doroti bezbolnije prevazišla tranziciju tugovanja postaje paranoična i klaustrofobična crna kutija u kojoj nije baš najjasnije šta se stvarno događaja, a šta se naizgled priviđa akterima priče.


Blago Dedi, pročitaj i ⇓

Nove serije koje si izašle u novembru


Postoji još jedna stvar koja ovu zanimljivo napisanu priču podiže na viši nivo. Način kadriranja i kompozicija kadra stvara dodatni osećaj jeze jer gledaoca stavlja u ulogu špijuna. Scena koja je snimljena iz ptičije perspektive i iz ugla sobe nadgleda krevetac dok dadilja tepa detetu (lutki) ili scena u kojoj Tarnerovi ispituju Lijen dok im je kamera preblizo licu dodatno zabrinjava jer se čeka momenat pucanja.

Foto: Apple TV+

Em Najt Šamalon ne bi bio to što jeste da odmah na kraju prvi epizode se ne dogodi obrt i to jako dobar, a za njim usledi još nekoliko u nastavku, koji priču čine toliko bizarnom da je iz ove tačke teško naslutiti kuda će priča otići.

“Da li znate koga ste pustili u svoj dom?”. Znam. Odličnu misteriju. Pustite je i vi.

PRESUDA
Crno dete čije si ti
90 %

NAPIŠI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here