Više ne mogu ni da se setim kad sam poslednji put zaista uživao u maratonskom gledanju neke serije, namerno izbegavam termin bindžovanje, da se razumemo. Tu i tamo iza nekog žbuna iskoči materijal vredan nedostojanstvenog raskokanog ležanja u krevetu dok me ne uhvati grč. Ali, da mi je neko rekao da će to biti treća sezona serije “The Crown”, verovatno bih se grohotom nasmejao i nastavio da listam po Netflix-u. Ironično, uopšte nisam bio ljubitelj prve dve sezone. Video se kvalitet – glumački, scenarijski, produkcijski, ali naprosto to nije bilo nešto što bi me sašilo sa krevetom. I onda se desila treća sezona. Nisam siguran šta je tačno u pitanju, ali veliki udeo u zavodljivosti novog poglavlja života kraljice Elizabete II leži u tri stvari – Olivija Kolman, Helen Bonam Karter i istorijski period od 1960. do 1970. godine koji su obeležile važne trzavice za englesku monarhiju, i koje su samo uvod u još veće treskanje luksuznog kaveza. 

Istorijske drame su najvećim delom stvar percepcije i lične preferencije. “The Crown” može biti najbolja serija ove godine, ali ako vas boli ćošak za matoru englesku kraljicu i koje su njene bile muke sredinom 20. veka, nema te preporuke koja će vas naterati da je pogledate. Na tom istom talasu manjka interesovanja plivao sam sa jednim delom publike. Bio sam povremeni i vrlo nezainteresovani posmatrač prve dve sezone. Sve dok nisam čuo da će večito osrednju Kler Foj zameniti Olivija Kolman. Što se mene tiče može da se napravi serija koja će biti snimljena iPhone-om i u kojoj će oskarovka nositi sintetičku belu periku – ja ću je gledati, zbog neverovatnog talenta britanske glumice. Ali, ovog puta nije samo do Olivije.

Foto: Netflix

“The Crown” prati problematična poglavlja u kraljevskoj porodici u procepu između 1960. do 1970. godine. Monarhija želi da se pokaže narodu kao sav običan svet BBC-evim dokumentarcem sredinom šezdesetih, ali novinar “Guardian-a” će ih u kratkoj kolumni predstaviti kao elitističke snobove koji jedu novac naroda.

Politički socijalizam, vladajuća pozicija i opozicija, a boga mi ruski špijuni znaju kako da nečujno pronađu svoje mesto u Bakingemskoj palati uz neizbežno vršenje pritiska na kraljicu.


Blago Dedi, pročitaj i ⇓

10 najgledanijih serija na Netflix-u ikada


Jedna od najbitnijih epizoda prati katastrofu 1966. godine koja je pogodila Abrefan. Planina uglja koja se obrušila na malo mesto i odnela 190 života, među kojima su dominatno bila deca, jer je škola bila prva na udaru, otvara vrata surovog života radničke klase i još surovijeg odnosa vladajuće prema njoj. Pritisak premijera na kraljicu da poseti žrtve i izrazi svoje saučešće i empatiju rezultira šokantnom izjavom kraljice Elizabete II: “Kruna dolazi u bolnice, ali ne i na mesto nesreće”.

Foto: Netflix

Koncept života ljudi koji su rođeni sa srebrnom kašikom u ruci dobija onaj uglancani sjaj i verodostojnost jer su u centru ličnosti koje su najvećim delom još uvek među nama. Možda se život monarha običnom gledaocu čini udaljeno svetlosnim godinama, ali “The Crown” daje dramski uvid u psihološki profil ljudi koji su nam potpuno nepoznati i koje verovatno nikad nećemo upoznati za života, što čini seriju začinjenijom i primamljivom.

Reči ne treba ni trošiti na glumačke bravure Olivije Kolman koja pojede svaku ulogu za doručak koja joj se ponudi. Doduše, “The Crown” ne živi samo od glumačkih zvezda i istorijske podloge, već i od božanstvenih kompozicija kadra, scenografije i vremenske doslednosti.

Serija je podjednako zanimljiva za gledanje koliko je blagotvorna za oči. Treće poglavlje života kraljice Elizabete II nikad nije bilo zanimljivije, zahvaljujući odličnim epizodama i intrigantnim podacima o životu porodice koju ljudi i ne vole preterano. Uostalom, ne odbija se ovakva kraljevska gozba tek tako, pa makar i ne voleli domaćine.

PRESUDA
Masno i slasno parče istorijske drame
98 %