Marketinška deviza – svaka reklama je dobra reklama pripada davnom prošlom vremenu tabloida i nedeljnika koji su bili jedan od načina promocije glumaca, pevača, pisaca ili umetnika. Danas, ta ista marketing mantra može da se vrati u zagrljaj tvorcu i da mu opali šamar. Dobar primer su naslovi u pojedinim medijima koji najavljuju dolazak hip-hop sastava Migos u Srbiju kao: “Bitlsi nove generacije“. Ovo jeste reklama, ali ona koja se vrati – ne da ti opali šamar, nego da te sravni sa zemljom jer komentari na društvenim mrežama su oštriji od satare. Ne, Džon Lenon se ne prevrće u grobu, trenutno je u na programu – centrifuga, i evidentno je da neko želi da Pola Makartnija pošalje tri metra ispod zemlje.

Mene zanima poreklo / geneza ove konstatacije. Kako i na koji način su Migos postali “Bitlsi nove generacije”.

Jedan do glavnih krivaca za ovaj epitet je Donlad Glover koji je poznat i pod umetničkim imenom Childish Gambino (ako i dalje niste sigurni ko je u pitanju, evo još jedne asocijacije – “This is America”).

Svestrani umetnik je na prošlogodišnjem Zlatnom globusu odneo zlatnu statuu za seriju “Atlanta” koje je proglašena za “Najbolju seriju 2017”. Glover se na pozornici zahvalio sastavu Migos koji je gostovao u njegovoj seriji, a potom u bekstejdžu dodao da su oni “Bitlsi nove generacije”. Kocka je bačena, Pandorina kutija je otvorena i molim za jedan minut šutnje za Glovera.

Postoji još jedan razlog zašto su dobili ovaj epitet. Hip-hop sastav je uspeo da na Bilbordovoj listi “Hot 100” smesti 14 svojih pesama u istom trenutku čime je izjednačio rekord sa Bitlsima. Međutim, ako već želim da zabiberim ovu čorbu – Drejk je 8. aprila 2017. godine na toj istoj listi imao 24 pesme zahvaljujući promociji albuma “More Life”. Ne sećam se da je bilo ko rekao da je “Drejk Bitls nove generacije”.

Gde je kvačica?

Jasno je da mejnstrim muzička scena se ofucala i crpu svoju snagu iz retro zvuka ili recikliranjem već postojećih pesama (semplovanje, preuzimanje delova popularnih pesama iz prošlog veka). U nedostatku bitnijih muzičkih lica najčešće se uticajniji zapadni mediji služe komparacijom kako bi dali na značaju novim mladim ljduima. Pa, je tako mala Arijana Grande postala nova Maraja Keri (Maraja popizdi svaki put kad se pomene Grande), sećamo se čuvenog okršaja Madona – Lejdi Gaga i koja je od njih kraljica pop muzike, pa sve do Džej Zija koji je u jednom intervjuu novinaru rekao da ga “ne upoređuje ni sa kim”.

Konstatacija da su Migos novi Bitlsi je ravna tome da su Maroon 5 novi The Rolling Stones.

Nije poenta u kvalitetu muzike i ko je bitniji i ko je ostavio veći trag (onda tek ne bismo smeli da pravimo komparaciju Migos – Bitls). Došli smo do tačke da zvezde više ne postoje, da je sve manje onih koji menjaju i oblikuju muzičku scenu i u najboljem slučaju vrhunac karijere je ako te neko uporedi sa nekim ko je bio bitan u muzičkoj istoriji.

Mnogo bi bolje bilo da je najava za Migos glasila – Bend koji je postigao uspeh Bitlsa jer je to statistička činjenica. Ali, novi Bitlsi?

Ako neko to stvarno misli – nek mu prijatelji dodaju digitron da se sabere.

Pročitaj i: 

Odlične serije koje niko ne gleda

Šta sad kog đavola znači KRINDŽ

1 KOMENTAR

Comments are closed.