Netflix je propo i to je tako

Ne znam šta me je više nasmejalo. Da li domaći tabloidi sa naslovima “Netflix uvodi VELIKU PROMENU i ako radite OVO u problemu ste” ili pitanje zapadnih medija “Zašto Netflix gubi pretplatnike?”. Velika promena je da će se deljenje lozinke i naloga dodatno naplaćivati, i što ste se talili, talili ste se, cena HD i UltraHD paketa je u ponovnom rastu “preko bare” i u logičnom sledu događaja akcije kompanije su u strmoglavom padu, kao i broj ljudi koji je pretplaćen. Netflix je propo, ali ne zbog rasta cene ili pada korisnika, jer propada uspešno već tri godine. 

Samo u Velikoj Britaniji 17 miliona domaćinstava deli korisnički nalog sa prijateljima i familijom, piše “Guardian”. Sa druge strane Netflix je izgubio 200.000 pretplatnika i prema zvaničnoj prognozi očekuje se ukupan broj od dva miliona ljudi koji će zauvek reći zbogom najpopularnijoj striming platformi do juna 2022. godine. 

Možda se nikom ne dopada dodatna naplata za deljenje logina i šifre ili to što su cene paketa porasle, ali pad je počeo pre pandemije korona virusa.

Ako samo malo pogledamo u prošlost, ne previše daleko, samo malo videćemo da se HBO ozbiljno borio za publiku. Posle gigantskog uspeha poslednje sezone “Game of Thrones” 2019. godine koju je odmah pratio planetarni hit “Chernobyl” usledile su tri problematične godine. Što zbog pandemije, što zbog transfera iz HBO u HBO MAX, a najvećim delom jer nije imao više nijednu seriju koja bi naterala ljude da mu se vrate. Objedinjavanje u servis HBO Max uz obećanje o svetskim premijerama blokbastera u kratkom vremenskom razmaku od bioskopske projekcije u zagrljaju sa daleko boljom ponudom u toku prošle i ove godine, stabilizovao je život striming servisa. 

HBO je uvek igrao na kartu kvalitet i rizik ispred kvantiteta. Manje sadržaja, ali u je u pitanju prepoznatljiv HBO sadržaj. 

Sa druge strane Netflix je posle neverovatne 2018. i 2019. godine sa ogromnim brojem debitanata i popularnih serija kako iz Amerike, Britanije, tako i iz Evrope, 2020. odlučio se za histerično štancovanje ispodprosečnih naslova uz dodvoravanje tinejdžerima i adolescentima. Koncept rizičnih i odraslih serija i filmova su postali prošlost jer je akcenat na još, još i još, ali za uzrast do 18 godina. Ovo je postao jedini prioritet.

Potpuno gušenje sadržajem na nedeljnom nivou jer u toku sedam dana izađe barem 15 novih stvari, rezultiralo je time da se retko šta “zakači” kod publike. Čak i ono što je potencijalno obećavajuće pliva ispod radara algoritma koji su udavili rijaliti programi “Too Hot to Handle”, treš-erotske serije, besumučne još veći treš adapracije Harlana Kobena na svim svetskim jezicima i još gore young-adult adaptacije romana. Realno gledano za publiku preko 30 nije ostalo skoro ništa, osim ponekog dokumentarca i nastavka voljene serije od pre nekoliko godina. 

I dok Netflix štancije, kvalitet klade valja. AppleTv+, HBO Max, Epix, Starz i Hulu imaju daleko manje sadržaja, ali obraćaju se potpuno drugoj publici koja svojim novcem plaća sadržaj, za razliku od tinejdžera. U ko zna kojoj po redu ekonomskoj krizi i neslavnim okolnostima na relaciji Rusija – Ukrajina, prioriteti su se promenili. Umesto mesečnog izdatka za Netflix koji je ranije bio obavezan, on je postao nepotrebni trošak. Postao je servis koji se plaća kao račun za struju, a zapravo može se i bez njega jer drugi nude bolje. 

Pad Netflixa je posledica više stvari a najviše sadržaja koji je progresivno sve gori. Trenutak kada zaljubljenik u serije i film odluči da pritisne dugme “otkaži pretplatu” nije zbog cene naloga ili dodatne naplate za deljenje šifre, to je zato što više nema šta da gleda, iako je sve puno kao oko.  

Najčitanije

Pročitaj još