Moderni trileri sve više su fokusirani na akcioni ili misteriozni deo priče. Element tragedije uglavnom je u senci napete narativne dinamike. Francuski “Le Chalet” nije evropski dijamant među trilerima, ali barem ne zaboravlja šta je u njegovoj esenciji – tragični događaji koji su okidač za još veća zlodela.
Tutulu kraljeva tragedije vekovima nose Grci. Niko se bolje ne razume u patnju koja traje čitavu večnost i koja se ponekad završi katarzičnim izdahom olakšanja. “Le Chalet” želi sebe da predstavi kao napeti / misteriozni triler, ali atmosfera ga odaje. Od prvog do poslednjeg kadra narativ veze konac koji je siv, melanholičan i očajan.
“Le Chalet” otvara scena psihijatrijske evaluacije Sebastijana Geneste. On je jedina osoba koja je preživela incident koji se dogodio u kolibi u francuskim Alpima. Psihoterapeut želi da mu Sebastijan objasni zašto pominje izvesnu Adel koja prema podacima nikad nije bila na mestu događaja. Nakon što Geneste odgovori: “Zašto bih vam pričao o osobi koja ne postoji“, “Le Chalet” otvara vremenski portal koji nas vodi na isto mesto u dva različita vremenska trenutka.
Selo u francuskim Alpima je za pridošlice beg o gradskog ludila i zagrljaj sa prirodom i svežim vazduhom. Na jednoj žici “La Chalet” pripoveda o događajima koji su se odigrali 1997. godine. Pisac, njegova supruga i deca doseljavaju su u seosku kolibu u želji da započnu novi i bolji život. Meštani nisu preterano blagonakloni prema novim komšijama jer remete dinamiku koja odavno ustaljena. Na drugoj žici “La Chalet” pripoveda se o događajima koji su odveli Sebastijana Genestea u psihijatrisku ustanovu.
Budući bračni par Adel i Manu useljavaju se u kolibu sa namerom da okupe svoje dugogodišnje prijatelje kako bi oživeli stara sećanja i najavili venčanje. Dolazak mnogobrojnih drugova i drugarica iz škole, detinjstva i sa posla uznemiriće odron koji će srušiti most koji jedina poveznica između sela i obližnjeg grada. Blaga paranoja postaje histerija kad se neko namerači na pridošlice u selu.
Prve dve epizode mini serije biće konfuzne. Mnogo likova, nije najasnije stavljeno do znanja da serija prati dve radnje istovremeno, ali čim se ukrcate u brzi voz na polovini serije odmah će vam postati jasno u čemu je caka.
“Le Chalet” hoda već dobro poznatim triler stazama. Obrt u priči nije nimalo senzacionalan, niti šokantan, serija nema vrhunsku produkciju niti glumačke talente, ali njegova melanholična priroda crpi snagu iz mnogo tragičnije osnove koju radnja krije.
Francuski triler nije najblistaviji dijamant koji se pojavio na evropskoj sceni, ali barem nije ignorisao tragičan momenat koji mu daje prednost u odnosu na druge.
Pročitaj i:
“Catastrophe” je prokleto najbolji sitkom ikad
Posle filma “Hush” zaključajte vrata i zatvorite sve prozore