Film “Missing Link”: Bolji je nego što na prvi pogled izgleda

K o bi rekao da ekscentrični samozaljubljeni istraživač Lajnel Frost i jeti kojeg oslovljava sa “gospodine Link”, iako jeti na fluidnom engleskom jeziku smatra da mu mnogo više pristaje ime Suzan, mogu biti urnebesni tandem za veliko platno. Kad se na sve to doda meksička krv i temperament Adeline Fortnajt, Lajnelova simpatija, čiji pokojni muž u sefu čuva mapu do skrivenog planinskog mesta na Himalajima, poslednjeg utočišta predaka homosapiensa, desiće se beskrajno simpatični i komični momenti koji će iz grla prolomiti smeh.

Dok se filmski giganti Pixar i Disney utrkuju u kvalitetu i detaljima digitalne animacije, kompanija Laika (Paranorman, Coraline, Boxtrolls) je ostala verna stop-motion načinu pripovedanja. Komplikovana metoda oživljavanja likova koji su ručno napravljeni i svaki njihov pokret manuelno izveden deluje kao neki šareni san pod visokom temperaturom u filmu Missing Link reditelja Krisa Batlera. Kako je i sam kreator objasnio: “Laika je ekvivalent za kvalitet“, a priča o gospodinu Forstu i Linku, pardon Suzan, je kvalitetno detaljno animirano čudo koje je zabavno, potom pitko, kreativno i beskrajno simpatično.

Lajnel Frost pre svega voli sebe, a drugi su mu alat da bi još više voleo sebe. Prvi tren proveden sa njim otkriva da je spreman i da žrtvuje pomoćnika u lovu na čudovište iz Loh Nesa, samo da bi uramio kadar kao dokaz da legenda nije legenda, već da je on legenda jer ju je ulovio. Iako samouveren i prepun sebe potpuni je autsajder i usamljenik u svojoj pasiji. Njegov stav i odnos prema drugima kao prema parčetu đubreta na ulici, na vrat će mu nakačiti plaćenog ubicu kako ni bi dokazao svojim kolegama, stručnjacima za paranormalno i neobično, da je ušao u trag poslednjem živom predaku homosapiensa.

Na drugoj strani sveta usamljeno braon-narandžasto čudo je daleko od čudovišta ili razuma savremenog čoveka. Suzan ili Link govori engleski jezik bolje nego Englezi, nespretan je, povučen i samo želi da nađe one koji su slični njemu. Kada se prvi put sretnu Frost i jeti priča će ih odvesti preko brda, brega, a boga mi i debelog snega. Uz pomoć udovice Fortnajt, koja bi najradije otkinula glavu Lajnolu zbog njegovog samoljublja i koristoljubivosti, druženje sa najčudnijim duom na planeti koji je u potrazi za mestom na kojem su stacionirani rođaci gospodina Linka (Suzan) obećava nekoliko genijalnih duhovitih trikova, što verbalnih, što fizičkih.

Crtaći našeg detinjstva koje bi današnji klinci mrzeli

Missing Link zbog specifičnog tipa vizuelnog identiteta i humora koji može biti isforsiran na pojedinim mestima, oteraće jedan deo publike od sebe. Ali, oni koji su spremni da prigrle šale o neobičnoj planinskoj ženi kojoj niko ne sme da kaže da ima kokošku na glavi, otimanje odore od opatica da bi se jeti maskirao, neverovatne detalje u izradi filma i simpatičnu priču biće zabavljeni bez obzira koliko godina imaju.

Missing Link je daleko do animiranog klasika, ali je iznenađujuće dobar kao i ekipa koja čini glavnu postavku priče.