“The Witcher” 2. sezona: Vidiš kako može da valja kad se potrudiš

“Veštac” Andžeja Sapkovskog u svetu moderne televizije delovao je kao dobra ideja. Publika gladna epske fantastike i ljubitelji trilogije video-igre poljskog tima CD Project Red (The Witcher, The Witcher 2: Assassins of Kings, The Witcher: Wild Hunt) imali su razloga za slavlje te uklete zime 2019. godine.

Netflix-ov “kec iz rukava” koji bi se nabildovanim prsima Henrija Kavila suprostavio planetarno popularnom “Game of Thrones” iz bitke izašao je pocepanih svilenih gaća. Kreatorka serije Loren Šmit Hisrič i talentom osiromašena ekipa scenarista nisu uspeli da na najsrećniji način objedine prve dve knjige Sapkovskog “Poslednja želja” i “Mač sudbine”.

Šarnoliki i bogati svet književnika pretočen je u bezličnu narativnu i karakternu striming močvaru. Mastralna greška da se od “Vešca” napravi vremenska distorzija a la “Westworld” i da priče iz različitih vremenskih odrednica teku paralelno, kao da se odvijaju u jednoj vremenskoj liniji, pored zabune, jer likovi u ovom univerzumu ne stare na konvencionalan način, rezultirala je deficitom ekspozicije sveta u koji je publika nasilno ubačena. Prva sezona koja je zdušno kritikovana na kraju balade je naterala Hisrič, pa i Kavila, da javno priznaju da je koncept osam epizoda bio greška, i da je narativ bio zbunjujuć i za one koji su upoznati sa književnim serijalom. Na kraju krajeva najveći deo publike, osim onih koji su bili zadovoljni serijom, nije mogao da se konektuje sa iscepkanim i neizgrađenim svetom, praćen problematičnim dijalozima i anemičnim likovima.

Foto: Netflix

Sreća u nesreći je to da je Loren Šmit Hisrič svakodnevno pratila Redit stranice posvećene seriji i odgovarala na kritike kako bi što bolje razumela u kom smeru da okrene Geralta od Rivije, Ciri i Jenifer. Oslobođena bilo kakve sujete, mesece je provela razmišljajući kako da nastavak učiniji pitkijim i kako da popuni narativne rupe Kontinenta koji je trebalo da upoznamo u prvoj sezoni. Dolazak Hejli Hal i Majka Ostrovskog u scenarijski tim bio je blagoslov jer je duo zaslužan za najbolje epizode u drugoj sezoni (peta i sedma).

Drugi krug oko Kontinenta daleko je savršenstva, ali je putovanje barem za tri koplja bolje nego pre dve godine. Posle prve sezone, koja je trebalo da nas upozna sa magičnim univerzumom i njenim sferama, ostalo je mnogo pitanja – gde smo, ko su ovi ljudi, kakvi su im motivi i šta se zapravo događa? Aleluja, dobili smo odgovore i još dve-tri nove misterije koje će “The Witcher” održavati u striming životu narednih pet do šest godina.

Novo poglavlje fokusira se na pakt sa Besmrtnom majkom koja se hrani bolom onih koji kleknu pred njenim grozomornim veličanstvom, progon vilenjaka i njihovu viševekovnu borbu sa ljudima, magične moći Jenifer koje su isparile u tankom vazduhu posle bitke na Sodenskom brdu, poreklo Ciri, ekipu veštaca u Kaer Morenu predvođenu Vesimirom i između ostalog o komplikovanim vezama između Geralta i ljudi iz njegove prošlosti i sadašnjosti.

Foto: Netflix

Svet “Vešca” u drugoj sezoni konačno je dobio svoj oblik, pa neverovatnih 29 likova mnogo jasnije oslikavaju bratstvo kojem pripadaju i šta je njihova uloga u pomalo komplikovanoj magičnoj-sapunici od priče.

Problematični vizuelni identitet prve sezone, u drugoj sezoni dobio je fejslifting. “The Witcher” izgleda mnogo bolje i produkcijski je konstantniji, iako pati od nekoliko siromašnih akcionih scena i klimavih CGI efekata. Na listu pobošljašanja treba dodati i evidentni raskid sa prvom sezonom, pa će pojedini likovi imati karakterni restart kako bi dobili svoje mesto u narednim sezonama.

Foto: Netflix

Dijalozi su bolji, Geralt i dalje ima najbolje opaske, ali negde pred kraj sezone klizaju u patetiku i modernu dramu. Ovo je ujedno najveća kritika drugoj sezoni. Likovi su u nekoliko epizoda osavremenjeni do te mere da odskaču od scenografije i onoga što se oko njih događa. Iako “The Witcher” generalno ima subverzivni ton, zahvaljujući Geraltu i komentarima, guranje dijaloga u moderan kontakst ne čini ništa dobro za atmosferu. Možda je bio cilj da likovi budu oštriji i prijemčiviji publici, ali Jaskir je najbolji dokaz da je jedan vrcavi lik dovoljan i da ostali mogu da dobiju neku drugu ulogu.

Svet je izgrađen, likovi su bolji, mada ima još prostora za napredovanje, priča teče organski i ne muči se u preteranom objašnjavanju, vizuelno je solidan i ono najbitnije – zabavan je, što je i poenta. “The Witcher” i ostali žanrovski pandani kada shvate da ne treba da filozofiraju, već da serviraju priču, odjednom postanu svetlosnim godinama bolji. Možda novi “Veštac” nije najbolji naslov ove godine, ali je zarazan kao i smeh veštice koja vitla na metli.

"The Witcher" 2. sezona
Ocena
3.8
  • Režija
  • Scenario
  • Gluma
  • Atmosfera

Gde gledati?

Netflix

Prati Dedu na ↓

1 KOMENTAR

One Response

  1. Sallee December 22, 2021

Pročitaj još

Najčitanije