Serija “Behind Her Eyes”: Šta je ovo? Zvaću policiju!

“Behind Her Eyes” je fenomen svoje vrste. Nije nimalo seksi serija, iako se ubi od golotinje, stenjanja, meketanja i krupnog kadra na lepe ljude. Nije nimalo dramatična, iako antagonistkinja priče zaleđenim pogledom manično secka peršun. Nije ni najmanje šokantna na kraju, iako ima jako dobar obrt u finalu. Nije ni drama ni naučna fantastika, iako tvrdi da jeste. Zašto? Zato što seksepil nije krupan kadar nečije zadnjice, zato što se atmosfera ne pravi na razmeni imbecilnih rečenica koje nemaju nikakvog smisla i zato što za dramu, pa i za naučnu-fantastiku na kraju balade je potreban dobar scenario koji se ne oslanja samo na ezoteričnu ideju, već na unutrašnju logiku koja vezuje priču u kompaktno tkivo. Mada, usred potpunog apsurda i smehotresne ekspozicije priče zbog koje bi trebalo da vilica udari o patos, serija Stiva Lajtfuta, zasnovana na istoimenom romanu iz 2017. godine autorke Sare Pinboro, nekim čudom je gledljiva, iako skoro ništa ne valja.

“Behind Her Eyes” u srži je priča o erotskoj opsesiji okovanoj gotskim hororom. Mada, strukturalno je postavljena tako da počinje kao klasični ljubavni trougao sa elementima psihološkog trilera. Na jednoj strani Londona živi Luiz, samohrana majka, udavljena svakodnevicom i samoćom. Na drugoj strani Londona, bogatijeg Londona, psihoterapeut Dejvid Ferguson i njegova supruga Adel, žive tajnovit i povučen život ugušen senkama koje ih prate ma gde god krenuli.

U mediokritetskom patetičnom uvodu Luiz se sudari sa Dejvidom u pabu, isprosipa piće po Gucci košulji, uljudno se izvini, plati mu piće, varnice sevnu, ali poljubac pred rastanak se iznenadno prekine kada Škot, kojeg serija očajanički želi da predstavi kao harizmatičnog lika, dramatično ustukne uz mrmljanje da radi pogrešnu stvar, a potom nestane u londonskoj maglovitoj noći. U mediokritetskoj patetičnoj razradi ispostavi se da je Dejvid novi šef naše harizmatične junakinje u pokušaju.

Nije kraj mediokritetskoj patetičnosti. Ubrzo sledi još jedan sudar, ovog puta između Adel i Luiz na ulici. Usamljena bleda žena koju suprug drži kao zatočenika u velelpnom domu moli našu harizmatičnu junakinju u pokušaju da postanu prijateljice jer nema ni kučeta, ni mačeta.

Luiz koja obožava da sedi na dve stolice, tajno se viđa sa Dejvidom izvodeći trostruki aksel na trosedu sa šefom, dok sa Adel vežba u teretani i obeduje na njen račun. U moralnoj kataklizmi, Luiz otkriva da godinama pati od mesečarenja i košmarnih snova za koje njena nova drugarica ima rešenje. Dnevnik čoveka sa kojim je provodila vreme u mentalnoj instituciji. Priča, očekivano, postaje još apsurdnija u poslednje dve (od šest) epizode. Ruku na srce, veliko rešenje priče uopšte nije loše, čak je smehotresno zabavno, ali sve što ga prati nema nikakve veze sa životom, dramom, a tek sa naučnom-fantastikom.

“Behind Her Eyes” čitavu energiju narativa crpi iz finala jer joj je to osnova za sve ono što će dogoditi u toku šest epizoda. Naravno neću reći šta je, jer to treba iskusti na svojoj koži. Ali, opsesija kao ideja, naročito erotska, i te kako ima smisla u kontekstu priče. Problem je to što sve što prethodi kraju nema nikakvo utemeljenje koje bi ga opravdalo.

Tekst koji je dat glumcima je mrtva trka sa glumačkim talentom. Koliko je loš tekst, toliko je glumačka ekipa darovita. Duplo golo.

Nikada neće biti objašnjena geneza, niti će se dobiti pristojan odgovor zašto su snovi Luiz predstavljeni kao scene iz kultnog horora “Strah u ulici Brestova”, nikada neće biti otkriveno zašto Adel radi to što radi (ne smem da kažem šta jer je spojler) i na sve to likovi su beskrajno dosadni, linearni i prazni. Oni nisu ljudi, oni su samo alat radnje.

Sa druge strane, postoji nekoliko zaista dobrih scena i rediteljskih odluka koji aludiraju na caku u priči. Ali, oni su retki kreativni momenti koji ne mogu da spasu sveopšti narativni javašluk.

Ako nešto “Behind Her Eyes” obećava, onda obećava finale koje nema nijednu dodirnu tačku sa onim što se dešavalo pre toga. Nema objašnjenja, nema razloga, to je prosto tako kako je. Ovo nije nikakav mindfuck, ovo je glupost biblijskih proporcija koja bi jedino imala smisla da se zaista kandžama uhvatila za ono što pokreće čitavu priču. Pošto to nije uradila, zbog svoje prirode – toliko je loše da je prezabavno za gledanje, ako osećate krivicu što je gledate, u tom slučaju zovite policiju da priznate zločin.

Serija "Behind Her Eyes"
2.1

Od šest sati serije ostala su dva obrta i nijedan ne pije vodu.