Ne mogu da se otmem utisku da od početka emitovanja osme sezone Game of Thrones se više trudim da je branim, nego da je hvalim, što nije dobra stvar. Uporno pokušavam da pronađem opravdanje za jako banalne scenarijske odluke u nadi da će u nastavku imati svoje utemeljenje. Niko ne može da opravda ubistvo zmaja u prethodnoj epizodi, osim kreatora serije koji su imali potpuno idiotsko objašnjenje u specijalnom dodatku koji se bavi detaljima naracije. Naime, gospoda su rekla da je Deneris letela bezbrižno i zaboravila na svoje neprijatelje, odnosno na Iron fleet zbog koje je krenula sa prokletim zmajevima u planirani napad, ali njena zanesenost ju je koštala da izgubi svoju bebu. Ispostavlja se da glavnom pretendentu za tron ne funkcionišu moždane komore i događaju se prekidi kad krene u rat, pa s vremena na vreme samo želi da uživa u pogledu dok leti na svojim krvoločnim stvorenjima. Jedan Drakaris za scenariste osme sezone. Posle pretposlednje epizode poslednje sezone ne postoje više izgovori za katastrofalne odluke, poetične smrti i karakterizaciju koja je na nivou petog razreda osnovne škole.

Najveći problem od samog početka osme sezone, što se zvanično potvrdilo u jednoj od najgorih epizoda otkako je startovao Game Of Thrones, je bipolarno ponašanje likova. Dugogodišnji proces rada na izgradnji karaktera i njihovih vođenih poriva je bačen niz vodu, pa su njihove odluke isključivo alat da bi se priča završila onako kako su scenaristi zamislili. Da li ima smisla ono što likovi rade? Ne! Apsolutno ne, ali moraju da odrade sve što inače ne bi uradili da bismo videli kraj.

Fascinantno potcenjivanje inteligencije publike je doživelo vrhunac odlukom Arje Stark pred kraj epizode, manervisanje likom Džejmija Lanistera i suštinski neutemeljen bes Deneris Targerijen. Iako su događaji u petoj epizodi potkrepljeni fanalom četvrte, oni nisu dovoljan razlog da se glavni akter ponaša kao da je sve vreme patio od teškog oblika psihoze.

Dobra stvar je što naracija želi da akcentuje posledice ishitrenih odluka i ratnu surovost koja ne mari za empatiju i više dobro, već isključivo za lično. Potpuno je druga stvar što je miljenik severa Džon Snou u svojoj prevelikoj empatiji balaviji od deteta u vrtiću u sezoni prehlada. Njegova važnost u priči sve više pokazuje suštinsku nebitnost i da muka bude veća, scenario ga ne kažnjava za greške koje pravi. Naprotiv, pušta ga da se razvlači kao bala. Molim antibiotik jer imamo infekcijsku upalu.

Sve o prethodnim epizodama i teorijama Game of Thrones

Naravno, daleko do toga da je sve crno. Epizoda ima svojih blistavih momenata u vizuelnom pripovedanju i fantastičnu scenu u kojoj su Emilija Klark i Lina Hidi po ko zna koji put zablistale glumački.

Ali, sad je pitanje – da li smo svih ovih godina gledali seriju zato što ima dobru ratnu scenu ili zbog likova i naracije? Ako mene sećanje dobro služi ljudi su uglavnom bili fascinirani likovima, načinom na koji se serija odvija, iznenađenjima i neizvesnošu. Od toga nije ostalo takoreći skoro pa ništa, već jedno letargično ljuljanje na krilima zmaja dok Deneris histerično viče Drakaris i likovi šekspirovski poetično umiru.

Ljubav prema seriji na stranu, jer greške koje se neprestano nižu su nešto potpuno drugo. Uostalom koliko je kreatorima stalo da naprave poslednju sezonu kako treba govori i plastična šolja kafe koja je uredno živela svoj život u Zimovrelu. Za Game of Thrones je izgleda odzvonilo, nažalost.

PRESUDA
Biće bolje neki drugi put
48 %

17 KOMENTARI

1. Ako sam dobro razumeo tebi se ne sviđa kraj serije? Čak si i sam pisao da “jebiga mora sve da stane u 6 epizoda”. Mislim da nemaju para. Realno nagledali smo se ovoga na torentima, ja prvi put sad gledam legalno.

2. I ne znam koju seriju si gledao. Deneris ima diskutabilne odluke odavno, a prošle sezone je zablistala. Odavno njušimo Ludu kraljicu deda.

• Nisi dobro razumeo, nisam rekao da mi se ne svidja kraj serije jer šesta epizoda tek treba da izađe. Ne podržavam ilegalnu upotrebu bilo koje vrste sadržaja. Gledao sam Game of Thrones. Rekao sam šta sam imao i objasnio sam u tekstu. Scenario nije dobar, karakterizacija nije dobra, radnja je površna i odluke su problematične. Ne želim nikom da promenim mišljenje, ako mu se sviđa sviđa, ako ne, ne. Samo bih zamolio da se moja inteligencija ne vređa komentarima “ne znam koju si seriju gledao”. Znam šta sam gledao i rekao sam šta sam imao. Naprosto deal with it.

• Alo kritičaru moraš malo bolje da podnosiš kritiku. Moj je utisak da ti se ne svidaju odluke scenarista i to što je radnja ubrzana, ne sviđa se ni meni, ali samo kažem da su morali sve da završe ove godine sa ekstremno ograničenim budžetom. Nije ovo film. Tačno je da nije to to ali jbg šta je tu je. I na ovu sezonu je bačen hejt još pre emitovanja.

• Nemam problem sa kritikom uopšte, samo ne volim da vodim diskusije koje počinju – ja ne znam šta si ti gledao. Nije film, serija je i baš zato ima luksuz da mnogo veću minutažu prilagodi adekvatnom scenariju. Ja nisam bacao hejt pre početka sezone i vrlo sam je podržavao dok nije počela da se raspada što je neoboriva činjenica. Bilo je serija sa mnogo manjim budžetom koje su se mnogo bolje snašle sa završnicom. Budžet od 15 miliona dolara po epizodi ne opravdava uvod od dva i po sta koji nije vodio nikuda, da bi potom na brzinu napravio putanju da završi nešto što je snimano 8 godina.

• Očekivanja su bila prevelika, mora da je u tome problem. Šta više dodati. A od tih 15 miliona mislim da 10 ide glumcima 😂

3. Slažem se Deda u potpunosti! Taj manjak akcije kod Snowa , i u ovoj i u prethodnoj bici, umesto da dominira kao jedan od glavnih on deluje kao stater…Kao čovek od jakih principa i vojno obučen, očekivala sam da će da zgromi poludelog Gray Worma i preuzme kontrolu nad svojim ali ostalim ratnicima. On gleda, ne veruje. Bljak.
    A jel’ da bi bilo kul da je Hound bocnuo Sersei uz jedno- za Ariju? A mogli smo barem u jednoj sceni da vidimo poludelu kraljicu dok seje vatru izbliza, čisto da nam bude jasno šta se dešava u njenoj glavi, umesto jurnjave civila i praćenja likova (majka i dete) koji su prvi u poslednji put u seriji.
    Jedini ok trenutak Clagane Bowl. Euron vrs. Jamie prihvatljiv.

• Nije slučajno odlučeno da se Daenerys ne prikazuje, tako je potpuno dehumanizovana, vidimo samo zmaja i uništenje koje ostavlja za sobom. Jednostavno za 15 minuta je dobijen villain koji je bio heroina serijala, da bi gledaoci lakše svarili kraj koji je čeka

4. Hahahahaahhahahhaah ali ovaj komentar “On gleda, ne veruje” baš gadja u metu. 🤣
    Slažem se, mene najvise cudi otkud to Denerisino ludilo, ali ni ostali likovi nisu bolje napisani.
    Samo, deda, moždane komore ne služe onome sto ti mislis, tu si mislio na sivu masu 🤣

5. Deneris je oduvek pokazivala tu dvolicnost i nemilosrdnost (s prvim ubistvom koje je gledala kao da smrt nije nista – njenog brata rodjenog).

Dodatno, odrastati i ziveti bez (uzvracene) ljubavi lako moze coveka da izludi, i bez genetske predispozicije zadijagnozu ludila,a slozicete se, ona je ima itekako.

• Nije joj to prvo ubistvo koje je videla, prvo je na njenoj svadbi kada su se Dotraci ubijali međusobno oko devojke kao deo njigovog običaja, i tada je bila prilično pogođena time, ali to je mnogo bolje dočarano u knjizi. A što se tiče smrti njenog brata tada je već uveliko shvatila šta želi da bude i šta može da bude, brat je samo predstavljao mučnu i ponižavajuću opstrukciju ka tome i njena ljubav (ako je ikada postojala) i bilo kakva osećanja prema njemu su se odavno pretvorila u prezir, znala je da je ta smrt neminovni korak ka njenom putu kog se držala čvrsto i istrajno tako da je ta reakcija sasvim shvatljiva (shvatljiva sa aspekta knjige i serije, nikako ne treba previše poistovećivati i upoređivati sa stvarnim životom).

6. Nije ova promena kod Deneris iznenadna, razapela je sve robovlasnike u Mirinu cim ga je osvojila, a nisu verovatno svi tu bili zli ljudi, onda je neke zapalila za primer i ako nije znala ko tacno spletkari protiv nje a kad su gospodari ostalih robovlasnickih gradova napali njen Mirin, ona je htela da im spali gradove do temelja, ali ju je Tirion ubedio da ne radi to. Oduvek je hodala po tankoj liniji izmedju zla i dobra, samo su ljudi koji gledaju nekako uvek bili fokusirani na dobre stvari, a i uvek ju je neko od savetnika drzao pod kontrolom da ne uradi nesto ovako. Sada nakon gubitka velikog dela vojske u borbi za spas ljudi koji to ne cene, nakon gubitka dva zmaja koje je smatrala svojom decom i jos joj Sersei obezglavi najbolju prijateljicu kao slag na tortu. Nakon svega vidjenog od ranije i ovoga sto se desilo od kada je dosla u Vesteros, uopste me ne cudi sto je konacno presla tu liniju i otisla na “tamnu stranu”…

Sad cemo verovatno videti Dzona ili Arju kako je ubijaju, jer sa njom vise nema razgovora/dogovora/pregovora, nego samo vatra za sve koji se ne slazu sa njom.

7. Najveći utisak na mene je ostavilo to što je Varis otišao tek tako, nekako prelako ta odluka donešena, bez ikakvog keca u rukavu, plana B, razmišljanja 3 koraka ispred svih što je bila najjača karakteristika Varisa u celoj seriji i upravo na to je najviše obraćana pažnja kada je njegov lik u pitanju, niko ga nije doživljavao kao zaštitnika naroda, sigurno ne u tolikoj meri da kreće u nešto bez pozadinskog pokrića samo zarad svojih ideala. Ako su već hteli da ga se otarase pošto poto, morali su to mnogo kreativnije da izvedu i da pridaju više pažnje tome.

8. Tekst je napisan kao da su autori serije ti koji su odlučili šta će se desiti. Ipak je to Martin, nisu oni napravili Deneris ludom ili Džona pasivnim. Problem je u tome što nema knjiga iz kojih bi crpili objašnjenje razloga zašto je tako, a ni vremena da to objasne. Čudi me da Deda nigde ne spominje knjige?

9. Ne razumijem zašto su svi ustali protiv ove sezone kada je sedma sezona 100x gora,zadnja epizoda GOT-a koja je razvalila a ujedno sa njom se i završilo sve što je valjalo je The battle of the bastards,ostalo je sve limunada !