Postoji jedna veoma pozitivna stvar u vezi sa poslednjom epizodom druge sezone “Big Little Lies” – ovo je zaista kraj i neće biti nastavka. Psihološki komplikovana sezona sa uzburkanim emocijama nije pružila publici ono što je htela. Prisustvo Meril Strip (Meri Luiz) u ulozi svekrve lika Nikol Kidman (Selest) obezbedilo je seriji nekoliko evergrin televizijskih momenata koje smo sad videli i verovatno nikad više. Ali, nakon što su otkucali poslednji minuti druge sezone u vazduhu lebdi pitanje – da li je druga sezona bila neophodna i da li je vreme potrošeno na nju bilo vredno?

Najdominatniji element u drugoj sezoni je princip osvete i autodestrukcije. U psihološkoj anatomiji “Big Little Lies” likovi su postavljeni kao unesrećeni pojedinci večito zaglavljeni u užasnim brakovima, emotivnim odnosima koji trpe zbog traumatičnog odrastanja, neadekvatnim socijalnim veštinama sa ogromnim kamenom oko noge u vidu odvratne laži koju vuku svuda sa sobom. 

U poslednjoj epizodi lik Meril Strip – Meri Luiz dobija svoj finalni psihološki oblik. Kao i ostale junakinje i njen život je vođen identičnim porivima – osvetom. Nakon saobraćajne nesreće koja je nastala nepažnjom, netrepeljivošću i nervozom Meri Luiz izgubila je petogodišnjeg sina. Nesposobna da prizna krivicu, traumatičan događaj je pretvorila u osvetu prema drugom sinu kojeg je optužila za katastrofu koju je sama izazvala. Emocionalno i fizičko zlostavljanje Perija Rajta stvorilo je internalizovan bes u dečaku, kasnije odraslom muškarcu, koji je mržnju prema majci demonstrirao na ženama koje je voleo ili želeo da voli. 

Dakle, i Peri Rajt je bio osvetnička duša. Kao i ostali likovi osveta je bila autodestruktivna i nije vodila nikuda, samo ka još većem bolu i tragičnom kraju. 

Psihološka anatomija Big Little Lies: Ooo, da! Meril Strip je zla svekrva

Sudski spor na relaciji Meri Luiz i Selest se okončava presudom sudije da su deca dovoljno preživela i da je najbolje da ostanu sa majkom u nadi će uspeti da prevaziđu užase koji su ih snašli u ranom detinjstvu. Ali, nema odmora za proklete. 

Sa druge strane Boni (Zoe Kravic) ćutljiva žena koju je krivica zbog slučajnog ubistva Perija Rajta preoblikovala u hodajućeg zmobija ostala je enigma do kraja druge sezone. Nesrećno odrastanje nije joj dozvolilo da pronađe ispunjenje u zrelim godinama, čak naprotiv, još više je produbilo rane. Nakon smrti majke i raskida sa večitim podsetnikom u obliku žene koja ju je kažnjavala kao devojčicu, konačno je pronašla mir. Mir sa sobom, mir sa suprugom kojem je rekla da ga nikad nije volela i mir sa greškom koju je napravila, ubistvo Perija.  

Džejn, Renata i Medlin u svojim pokušajima da učine svoje živote boljim nisu pronašle svoj mir. Renata ostaje zauvek vezana za supruga koji je porodicu doveo do bankrota, varao je i izlaz iz trulog braka pronašao u vidu vozića sa kojim se igra pod stare dane, Džejn zauvek ostaje u svojoj glavi žrtva silovanja koju ni smrt dželata nije vratila ravnotežu, a Medlin zauvek ostaje žena koja očajnički želi da stvari drži pod kontrolom, a one stalno izmiču kontroli. 

U poslednjoj i vrlo kontroverznoj sceni pet junakinja odlaze u policiju da priznaju šta su sve vreme krile. 

Foto: HBO

Sa narativnog aspekta ovo je bio jedan lak i vrlo neobičan scenarijski izbor za finale, sa druge strane psihološki jasno potkovan i vrlo skladan sa onim što je čitava sezona pokušala da se bavi. Nažalost, ostaje dosta praznog hoda u odnosu između likova, nedovoljno razrađenih priča voljenih junaka i kao što rekoh vrlo lak izlazak iz čitave priče. 

Bez obzira na problematične aspekte radnje “Big Little Lies” u svoj esenciji ostaje studija slučaja i psihološka analiza traume, ali čini se da je malo vremena utrošeno u drugu polovinu sezone i da je mnogo manje truda investirano u priču. Prva sezona će i dalje biti na pijedestalu, a druga će ostati upamćena po genijalnim scenama, muzici, glumi, odličnim uvodnim epizodama, psihološkoj analizi sa razočaravajuće malo entuzijazma i kreativnosti u poslednjim minutima. 

PRESUDA
Studija slučaja i psihoanaliza likova nikad neće biti dovoljni za publiku željne prave drame
81 %