Film “Beautiful Boy”: Što bi rekla moja učiteljica – promašio si temu

Najgora uvreda za film je epitet – podnošljiv ili još gore – može da se pogleda. I glavobolja je podnošljiva, ali ipak se popije brufen da se muka skrati. Kad je u pitanju film “Beautiful Boy” reditelja Feliksa Van Groeningena podnošljivost je prelaka reč, jer u prvih sat vremena priča je nepodnošljiva neartikulisana brlja koja tek od sedamedesetog minuta počinje da se sastavlja, da bi se na kraju, ili da preciziram u poslednjih 20 minuta od dva sata, konačno približila nečemu što je sve vreme trebalo da bude. Kad se na sve to doda veoma osetljiva tema kao što je bolesti zavisnosti, gotovo je neprihvatljivo da se obradi na ovako banalan način i da se na sve to nepotrebno bace niz vodu glumci Timoti Šalome i Stiv Karel

U ubedljivoj prvoj sceni Dejvid Šef (Stiv Karel) u krupnom kadru doktoru objašnjava da želi da upozna neprijatelja svog sina i da pronađe način kako da ga se otarasi. Dejvidov sin Nik (Timoti Šalome) je pulsirajući organ života njegovog oca. Otac i sin su dva tela, ali jedna duša. Dejvidov razvod, nova majka u Nikovom životu, odsustvo biološke i dolazak brata i sestre iz drugog braka oca nisu poremetili vezu između Dejvida i Nika, naprotiv, ojačali su je. Iako je Dejvid bio siguran da zna svog sina kao svoj dlan, saznanje da je zavisnik od teških narkotika i alkohola ostavila ga je u neobranom grožđu – između rehabilitacionih centara i Nikovog obećanja da će se promeniti.

Stiv Karel kao Dejvid Šef u filmu “Beautiful Boy”

Zavisnost od kristalnog meta, a kasnije i od heriona potpuno menja Dejvidov život koji očajnički pokušava da spase sina koji sebe i svoju porodicu uvlači u sve dublji i tamniji mulj.

“Beautiful Boy” ima nameru da emotivno raspori gledaoca, ali ne zna kako jer nema čime. Film nema scenarijsku podlogu ni za Nikov, ni za Dejvidov lik. Radnja ne prati kako bolesti zavisnosti uništavaju život oca ili sina, već se fokusira ne međuprostor, elemente koji su samo posledica veće štete. Čitav koncept deluje kao prepričavanje komšinice koja poznaje divnu porodicu koju je uništio sin narkoman, kao i da je znala da će biti propalitet jer ga je videla u petom razredu osnovne škole da puši cigarete.

Timoti Šalome kao Nik

Upravo je ovo najveći problem filma. Umesto da fokusira narativni tok na jednog lika i da prikaže kako izgleda njegov život i koji su okidači koji su doveli do katastrofe, histerično ubacuje elemente iz detinjstva, sadašnjosti, fragmente razočaranja oca koji saznaje da mu je sin heroinski zavisnik i sve to čini na veoma nestrukturisan, perpleksan i površan način.

“Beautiful Boy” se većinskim delom čini praznim, emotivnom šupljim i fascinatno površnim. Poražavajuća je činjenica da fantastična gluma Stiva Korela i Timoti Šalomea ne može da iščupa stvar jer je film nesposoban da svori empatiju ili odbojnost prema likovima jer opet nema dobru i temeljnu priču kao osnovu.

Film “Beautiful Boy”

Nakon što iščezne odlična gluma i dobro rediteljsko oko za kadar u “Beautiful Boy” nema ništa, kao što nema ništa u pogledu heroinskog zavisnika.