Kažu da prvi kadar filma govori mnogo o njemu. “Beast” otvara scena koja izgleda kao poetični san u kojem anđeoski glasovi poput sirena zavode mornare u mračne dubine okeana. Dobroćudno lice devojke iz hora koji uvežbava numeru za predstojeći nastup deluje mirno, možda i previše mirno. Zapravo, toliko mirno i spokojno da je sumnjivo. Harmoniju prekida pasivno-agresivni prekor profesorke koja nije zadovoljna kako se jedna od devojaka snalazi sa melodijskom linijom. Uplašeno lice podseća na životinju koja zna da je nešto zgrešila, ali gazda pogledom stavlja do znanja da ovog puta lavež neće biti tolerisan.
Simpatična Mol je najveći deo života provela pod budnim okom autoritativne majke. Iako je odrasla osoba koja bi trebalo da se stara o sebi, ne može da napravi nijedan korak, a da njena starateljka ne zna za to. Vaspitno-disciplinske metode majke ne podrazumevaju fizičko sputavanje ili kažnjavanje, već verbalno nametanje osećaja krivice jer je Mol pre mnogo godina uradila nešto strašno u osnovnoj školi i još uvek plaća danak pogrešnom potezu koji je povukla.
Za razliku od ostalih članova porodice, koji su slobodni kao ptice, riđokosa Britanka najradije bi pokidala lanac koji je joj je ovenčan oko vrata i pobegla u divljinu. Nikad nije imala povod, niti želju da pobegne dok nije upoznala Paskala. Prostodušan mladić prljavih ruku i neoprane kose izaziva gnušanje majke, ali opčinjena Mol je obuzeta njegovim mirisom i poput životinje koja prati trag ide svuda za njim.
Mladalačku ljubav grad ne posmatra sa odobravanjem, jer su stanovnici uznemireni zbog nestanka maloletne devojčice, a policijski tragovi vode do Paskala i njegove problematične prošlosti.
Mol se prvi put otrgla kontroli i staklenom zvonu koje je majka izlila oko nje. Osećaj slobode i kontrole nad sopstvenim životom junakinju vode do mračnog događaja iz mladosti čiji je bila akter i sumnje da ljubav njenog života nije samo jednostavan mladić, već neko ko je veoma vešt u savladavanju divljih životinja.
Psihološki-triler većinskim delom funkcioniše kao ljubavna drama, ali vuk u jagnjećoj koži hoda ulicama primorskog gradića i daje mračan aspekt centralnoj temi.
Noseća deviza “Beast” da niko nije onakav kakav se predstavlja i da ništa nije onako kako izgleda šeta narativ ulicama centralnih likova. I dok Mol njena porodica naziva “divljom”, a grad Paskala “hladnokrvnim ubicom” preteći prst građana se šeta između zaljubljenih golupčića.
Evropski senzibilitet filma i dramaturški elementi imaju tendenciju, kao i većini rodno srodnih filmova, da se otežu. Sporiji tempo radnje sa antiklimaktičnim krajem gledaocu može da ostavi utisak praznine, ali kao i u slučaju serije “Sharp Objects” centar radnje nije misterija nestanka devojčice, već ljudi koji su deleli isti vazduh sa njom.
Serija “Taboo” je obezbedila vidljivost glumici Džesi Bakli koja glumački blista u filmu “Beast”.
Ako se vrisak kao i lavež zaguši, zver koja čuči u svakom od nas ne pita ko je pred nama, ona ima ujed jači od divlje zveri.