Šta su nas bajke (najveći deo njih) i Dizini naučili kad smo bili mali? Ljubav uvek pobeđuje i podrazumeva se da je šarmantni princ u zlatu do guše, inače kako bi mogli da budu srećni do kraja života kad je ona provela najveći deo mladosti ribajući kupatilo. Dominatan fantazijski element u romantičnim komedijama i preterano romantizovanim popularnim filmovima (50 nijansi sive) je finansijska podloga jednog od partnera koja omogućava taj blistavi holivudski osmeh iz reklame za pastu za zube i romantične momente sa najpopularnijih svetskih destinacija. Možda su civilizacija i tehnologija odlučili da idu napred, ali društvno-ekonomski-ljubavni poredak ne odustaje od ideje da kad para nema, ljubav pomahnitalo istrčava kroz vrata. Filmski blokbaster “Crazy Rich Asians” koji je ovenčan iznenađujuće visokim ocenama neguje onu staru tradicionalnu da bogataši se ne mešaju sa pebsom jer u suprotnom biće lišeni svog statusa i biće bačena porodična anatema na modernog princa jer je izdao svoju cenjenu porodicu zbog sirotanovićke.
Moderna Instagram pop kultura iznedrila je fenomen “bogati klinci Instagrama”. Ukoliko vam nije poznat koncept biću vrlo kratak. U pitanju su profili mladih milijardera koji koriste digitalnu platformu da snime i zabeleže sve što su kupili, sve što poseduju sa jasnom porukom – umri sirotinjo. Film “Crazy Rich Asians” zasnovan na istoimenom bestseleru Kevina Kvana nužno ne insistira da sirotinja treba da se prevrne zbog udara tromba jer nisu imali novca da plate razbijanje istog, ali uporno guranje prsta u oko luksuzom, skupocenim brendovima i karikaturama bogataša neguje koncept da istinsko zadovoljstvo dolazi sa novcem. Ovo je samo jedan od, takoreći, problema koji film stavlja u ravan sa digitalnim fenomenom pauna koji se šepuri svojim perjem.
“Crazy Rich Asians” prati turbulentni odnos mladog kineskog par Rejčel Ču i Nika Janga. Film nije ni počeo, a već imamo prvi problem. Naime, Rejčel je profesorka ekonomije, dok je Nik skriveni milijarder koji zbog drage živi prosečan život i krije svoje zelembaće. Film nijednog momenta nema nameru da objasni ili ukaže čime se to on bavio i koju je priču prodao Rejčel, pa ju je uverio da se nalaze u istoj klasnoj zoni. Vrlo brzo njegovi milioni, da performulišem, milioni njegove porodice izlaze na videlo. Zaljubljeni Nik želi da Rejčel upozna njegovu mnogobrojnu porodicu i jedini način da se želja ispuni je da zajedno otputuju u Singapur. Umesto da iznenađenje u vidu novčanica ostavi za dolazak u rodni grad, Nik kupuje avionske karte u super-klasi koja je namenjena samo za one čiji džep dublji od bunara u filmu “Ring”.
Naravno, usleđuje šokiranost Rejčel što je njen dragi pun kao brod, ali ona ga voli, pa to nije baš preterano bitno – sve dok ne upozna porodicu. Kineska porodica Jang koja drži čitavu Kinu na dlanu je skup neobičnih pojedinaca koji su veoma konzervativno nastrojeni sa ciljem da neguju porodično stablo milijardera i ne žele amerikanizovanu Kineskinju da se meša sa njima.
“Crazy Rich Asians” je štiklirao sva polja koja su potrebna za romantičnu komediju. Mora da se pojavi problem u drugom činu koji dovodi do velikog samospoznajnog momenta šta je ljubav i kako ljudi treba da se odnose jedni prema drugima. U međuvremenu film se ne trudi da bude preterano originalan, niti da izvuče neki kec iz rukava kako bi stvari bile manje predvidive.
Ono što je veoma zanimljivo je majka Nika Janga, Elenor Sung Jang. Žrtva porodičnog sistema, kineske tradicije i kulture. Elenor kao matrijarhat porodice ne odustaje od svojih principa jer kako ona živi, tako su živele sve žene pre nje, a tako će i posle nje. Kritičnost prema slobodi duha, amerikanizaciji kineske kulture i slobodnog izbora Nikovu majku ne čini negativca, već zanimljivog tradicionalistu koja na mnogo bolji način reprezentuje kinesku kulturu nego ostatak filma.
Pored dobro osmišljenog lika Elenor Sung Jang, film je veoma pitak, lak i zabavan. Niti sebe shvata ozbiljno, niti publika treba da ga shvati ozbiljno. Nažalost previše klišeireni događaji, neharizmatična glavna junakinje sa karakterom amebe i sad već viševekovni fazon ona sirotinja, doduše sa diplomom (što je nama jako dobro poznato, pa možemo da se poistovetimo), on milioner, mama ne da, ali on hoće, pa se ona ljuti jer šta se babuskara meša, pa se rastanu, pa se spoje, pa šta god više – nije toliko interesantno.
Jasno je da su milioneri u modi, ali možda ni bi bilo loše da filmovi ovog tipa konačno izađu iz mode i da ih publika preraste. Istina da ume da bude zabavno, istina je da film izgleda spektakularno, istina je da ćete se nasmejati, ali sve ovo već ima na Instagramu i pregledaš slike za 30 sekundi, a ovde boga mi ćeš morati dugo da sediš do kraja (dva sata).