Kad god neko pomene brak prvo mi na pamet padne scena iz serije “Ljubav, navika, panika” u kojoj Kića (Ljiljana Stjepanović) pokušava da uvali sestrića Dragčeta ćerki svoje prijateljce Vere (Seka Sablić). “Tetka, neću da se ženim“, a ona odgovara: “Brak je divna institucija u odnosu na one u kojima si bio“. I mnogi bi se složili sa Kićom da je brak poslednja destinacija, kao istoimeni horor film, koja pruža mir, spokoj, izlovanost od ružne spoljašnjosti i mirnu emotivnu luku. Ah, romantičarske ideje i bajke će nam doći glave, jer brak kao i svaki odnos može da bude teži od zapaljenja pluća sa komplikacijama.

Nova BBC serija scenariste Nika Pejna “Wanderlust” se drznula da potopi noge u ledenoj vodi sa namerom da bračnu instituciju predstavi kao vid žičane ograde koja može da obezbedi sigurnost pojedinim parovima, ali i da ih učini apatičnim, nezainteresovanim za voljenom polovinom i frigidnim.

Džoj i Alan su na papiru savršen par. Ona je psihoterapeut sa znanjem koje je od krucijalnog značaja za očajne pacijente koji joj dolaze sa hrpom problema. On je profesor sa pedagoškim veštinama koji je cenjen i voljen među kolegama i školarcima. Imaju troje relativno odrasle dece, uspešne karijere, vole se, ali seksualna privlačnost i aktivnost je odavno isparila u vazduhu.

Foto: BBC

Džoj posle saobraćajne nezgode je povredila kuk, ali iako je terapija uspešno prošla ona na sve moguće načine pokušava da stavi suprugu do znanja da još uvek nije sposobna za lude noći pod pokrivačem. Zapravo, folira da bez štake ne može da se kreće, a istina je da joj ta ista štaka nije potrebna već mesecima.

Najmlađi sin, tinejdžer, prolazi kroz prvu emotivnu krizu jer se simpatije plaši kao guje, ćerke prolaze kroz gadne raskide, a neobično harizmatični i problematični pacijenti špartaju radionicom u kojoj Džoj sluša njihove probleme.

I dok život neumitno prolazi Džoj i Alan ne smeju da priznaju jedno drugom da zapravo više uopšte ne žele seks između njih dvoje, već sa drugim ljudima. U neobičnom spletu okolnosti jedno drugo su prevarili u razmaku od 24 sata. Umesto da kriju afere, svesni da im u životu fali strasti, sklapaju dogovor da se viđaju sa drugim ljudima. Začuđujuće nema ljubomore, stast između Džoj i Alana se diže kao feniks iz pepela zbog novih ludih avantura sa strane, ali njihovi seks drugari počinju da prave probleme.

Jedna od večitih tabu tema decenijama unazad ticala se prevare partnera u braku. I dok patrijarhalna matrica insistira da žena treba da bude srećna što joj se muž vratio kući i što sedi na prednjem sedištu automobila, u seriji “Wanderlust” autor podjednako istražuje odnos koji savršeno funkcioniše u svim segmentima, osim u jednom koji preti da uništi brak – i muškarac i žena su podjednako krivi.

Skoro pa šokantina deviza – bolje dobar seks sa strane, nego loš brak, odlazi za korak dalje u priči u kojoj su likovi transparentni u onome što rade i vrlo artikulisani.

“Wanderlust” ne želi da bude komedija, niti sitkom, ali svakodnevne situacije u ovakvom spletu događaja su beskrajno zabavne, a možda će nekima biti šokantne. I dok monogamni deo uma govori da likovi rade nešto loše, jak osećaj empatije nas veže za Džoj i Alana zbog odličnog scenarija i neosporne harizme Toni Kolet i Stivena Makintoša.

Uspešan prikaz sporednih likova, pacijenata lika Toni Kolet, o kojima ne znamo mnogo, čije priče deluju realno i blisko dodatno daju na energiji čitave serije.

Kontroverzna tematika sa dramskim i komičnim elementima je više nego neobična forma, naročito za nacionalni servis kao što je BBC. “Wanderlust” je kao otvorena knjiga, ne krije ništa, udara pravo u lice, likovi su kompleksni i zabavni i što je najbitnije šest epizoda je sasvim dovoljno – bez previše razvlačenja i bez brzanja.