Serija “The Sinner” treća sezona: Nešto se strašno desilo, ali neću da ti kažem šta

Nešto se strašno dogodilo. Pokazaću ti šta, ali ti neću reći kako. Nije zabavno ako znaš zašto je mlada majka jednog popodneva hladnokrvno nožem iskasapila momka pred 50 svedoka. Nije uopšte zabavno ako znaš zašto je trinaestogodišnji dečak ubio svoje roditelje, a potom ritualno posložio njihova beživotna tela kao eksponat policiji. Zašto bi onda treći put bilo zabavno otkriti šta je prethodilo saobraćajnoj nesreći koja je za suvozača sreća, a za vozača nesreća.

Antologijski koncept “The Sinner” zasnovan na romanu nemačke spisateljice Petre Hamesfahr usavršio je recept – pokaži, ali mudro ćuti. Psihologijom – ne veruj svojim očima, detektiv Hari Ambrouz u popularnom psihološkom trileru je pronicljivi neverni Toma koji ne naseda na očiglednost slučaja. Žena ubila čoveka – kriva je, dečak ubio roditelje – smestite ga u popravni dom. Policijski službenik kojem penzionerski dani ne kucaju na vrata, već pokušavaju da provale nogom drvenariju, odbija da odloži detektivski sako i rokovnik sa beležnicama jer ko zna, možda je slučaj profesora Džejmija Brnsa njegov poslednji.

U procepu između pokušaja da se ponovo poveže sa sveže razvedenom ćerkom i unukom, i naizgled sasvim običnom saobraćajnom nezgodom sa smrtnim ishodom, Ambrouzov život tokom sezona je odraz u ogledalu psihopatologije slučaja na kojima se angažovao. Izvitoperenost slučaja na kojem radi je najčešće pandan njegovom bizarnom privatnom životu i problemima.

Poslednji u nizu koji ga muči je najmanje nasilan i najmanje očigledan. Stari drugari su se sreli posle mnogo godina, otišli na piće, ali pri povratku u grad jedan više nije disao jer je ostao zaglavljen u šoferki zbog udarca automobila u drvo.

Džejmi Brns, preživeli, je voljeni nastavnik i došljak gradića Dorčester. Upeglani i očešljani školski lepotan sa suprugom koja odbrojava dane do porođaja ne izaziva nikakvu sumnju kod policije. Mada, njegova supruga je iznenađena zašto ih je veče pre kobne nesreće posetio nepoznati čovek predstavljajući se kao “drugar sa faksa”, Ambrouza muči zašto Džejmijeva priča o udesu i vreme poziva Hitne pomoći se ne poklapa, a biber u čorbi je privatni posed žene na kojem se automobil zakucao u drvo. Kao što rekoh – nešto se strašno desilo, ali ne mogu još uvek da ti kažem šta.

“The Sinner” je stari dobri psihološki balet. Priča koja se kreće unazad korak po korak, skida slojeve odnosa između Džejmija Brnsa i njegovog preminulog prijatelja Nika Hasa u nameri da ih dovede u vezu sa ženom u Dorčesteru pred čijom kućom se automobil zakucao u drvo.

Prijemčljivost i intrigantnost serije uvek je bila u uvrnutim mentalnim igrama žrtava ili zločinaca koji su ih dovele do granice pucanja. Za razliku od prethodne dve sezone, slučaj nastavnika ne deluje zlokobno ili šokantno. Zašto? Zato što u ovog puta izgleda da zec čuči u nekom drugom žbunu. U kom? To ćemo da vidimo.

Treća sezona serije “The Sinner” je kao i do sada vrlo samouverena u naraciji, jasna u ideji, konfuzna u odvijanju radnje i želi da vas zadrži do kraja sezone. Jedini problem je što ovog puta priča ne deluje, za sada, toliko misteriozno ekstravagantno, već se se šunja vlažnim i prljavim hodnicima klasične triler priče. Ali, s obzirom na to da kreatori tvrde da ćemo se do kraja veoma iznenaditi, što se mene tiče, nastavljam i sledeće nedelje da se pitam – kako se ovo desilo?